2009-08-14

Tillåt mig presentera....

......Terry!


Helgen när jag och mamma var på spa så fyllde min lillebror 10år. Mina andra småsyskon fick en cyckel när de fyllde tio men av olika anledningar så är inte cyklande riktigt Zaches grej, mamma tror att det beror på att hon fick dra honom så mycket i huvudet när han var liten eftersom han hade för korta muskler på ena sidan nacken :-D jag vet inte om det är hela anledningen till hans icke cycklande men iaf så ville han inte ha en cyckel så vad ger man då någon som fyller jämnt för först gången i sitt liv :-D

Minns själv hur stort det var att fylla 10år, jag hade Disco för hela klassen och fyllde ju först i klassen åxå på den tiden :-)

Iaf så önskade Zache sig en geckoödla, han har i över ett halvår googlat allt som finns att veta om dessa ödlor så mamma blev övertygad tillslut att han verkligen ville ha en och att det inte bara var en 10årings nycker som ställde till det, och minsta misskötelse så har han en storasyster som ska bli smådjursskötare och som kan rycka in och ta över det lilla djuret :-)

Så det belv en gecko åt lilla guckon ;.-) och Francesca hjälpte honom att döpa lilla pojken till Terry eftersom han ju bor i ett terrarium :-D

Möt Terry:


Terry är en leopardgecko och äter 3 larver varannan dag om jag förstod det hela rätt, fast han kan äta gräshoppor m.m. åxå :-o larverna var ltie läskiga tyckte jag, å dessutom måste man ju mata terrys mat åxå, larverna fick en äppelklyfta :-D


//Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...