2007-09-16

Sorrento

Så nu har jag hunnit landa i vardagen och tvättat 4 maskiner tvätt :-D att det alltid ska vara så mycket att göra när man kommer hem från semestern, som för att få en att vakna upp ur drömmen ordentligt och minnas vardagen med en smäll!

Vi har nu spenderat en vecka i Italien, 1 timme söder om Neapel i en stad som heter Sorrento. Vi åkte till arlanda den 5/9 å bodde över natten på ett hotell där, tidigt på torsdagmorgon flög vi mot neapel efter lite radar strul och en timmes försening.
Kom fram till hotellet vid 12:30 därefter sov vi till 16 och gick sen ut och åt och drack ett par öl, det var underbart men vi var inte ute så sent utan gick å satte osspå balkongen och avnjöt en öl och kollade på regnet som började precis då.

Fredagen började med Kick-off för alla oss som var med på resan (var en tjänsteresa med Husqvarna) Det var musik och information m.m. och efter det drog 8-10 busslaster  med svenska husqvarnaåterförsäljare ut på en utflykt med sol, bad, mat, öl, vin och volleyboll som allt ingick å vi bjöds på.

Under lördagen och söndagen hade vi lite produktstationer att gåigenom å lite annat sånt arbetsrelaterat men jag han med både solning vid poolen, badning och att gå en sväng på stan själv å shoppade ltie saker till matilda. mellan 12 och 14 var det siesta så då gick vi ut och åt lunch å det blev ofta pizza för mig å oftast pasta eller pizza för fredrik:

Måndagen hade fredrik först införsäljning så då sov jag å åt frukost längre i den lyxiga matsalen :-D men efter det så tog vi en färja över till ön Capri där vi åt gott, ravioli på caprivis, badade i havet och vandrade runt och kollade på de magnifika utsikterna.

På tisdagen åkte vi direkt efter frukost mot Neapel och Pompeij!! Dags å utforska lite stenar hade vi bestämt, var perfekta dagen för detta eftersom det regnade lite direkt på morgonen när vi satt på bussen mot tågstationen men sen var det uppehåll hela dagen fast lite mulet så vi slapp värsta solen å hettan när vi gick där gata upp och gata ner av stenar ;-)Det var imponerande hur STORT det var och hur mycket dekoratioer de hade gjort i sina hus och som hade bevarats trots aska, tid och människors påverkan.
Även jag lyckades få vara med på ett foto som inte jag själv tagit ;-) är tillräckligt nöjd med ATT jag är med på foto så skärpan bryr jag mig inte så mycket om ;-)

Under veckans gång bjö HVA även på lite middagar m.m. och ett superbra föredrag om stress och depressioner. På lördagen fick vi en 5 rätters middag som var underbar och på tisdagen var vi på en middag på en resturang som ahde fått två stjärnor i michelinguiden (ursäkta stavningen) men den bästa middagen av dem alla var sista kvällens 7 rätters!!!!!!!!!! rätt 1: Hummer med aubergine och sparris, rätt 2: ravioli på caprivis med körsbärstomatrsås m.m., rätt 3: hammarhaj och lax brödinbakade med kokt potatis och nå sallad, rätt 4 citronsorbet, rätt 5 kalvfilét med glaserade grönsaker, rätt 6 chokladparfait med färska bär, rätt 7: kaffe med småbakelser. Dessutom inflygen livemusik från sverige av ett band som heter James Bond.

Vi hade verkligen underbart väder i stort sett hela tiden, underbar mat, god öl, trevliga människor och vackra omgivningar så det var heeeelt perfekt!

Längtade självklart hem efter vår lilla tös speciellt de sista två dagarna när man varit ifrån henne jättelänge å visste att snart snart snart! Resan hem gick jättebra inge förseningar, inge luftgropar, inga väskor som försvann och vi flög från Italien 10:35 så vi behövde inte gå upp så tidigt å vi kom hem hit innan 19:00 så det blev inga vändningar av dygn.

nu ska vi titta på film men nu har ni fått en bra redogörelse om resan :-D