2009-04-28

äntligen

I över 1,5 års tid har Matilda gått på en förskola som inte varit ändamålsenlig, en provisorisk lösning som vi i  torsdags fick reda på att hon ska få flytta ifrån å upp på en storbarns avdelning. Idag fick vi ytterligare besked att denna provisoriska lösning nu kommer vara ett minne blott! ÄNTLIGEN! säger jag!

Känns som att en stor sten är borta nu när jag VET att Matilda ska gå på "ett riktigt" dagis och att det inte finns nån risk att Edit "hamnar" på denna provisoriska avdelning :-) lillskruttan tänk när det blir hennes tur att börja dagis.


I övrigt så har jag tagit upp att vikarier som jobbar på förskolan ska presentera sig för föräldrarna! något som tagits upp en gång tidigare åxå men väldigt liten skillnad har märkts. Sen togs det upp att man som förälder skulle se till att ens telefonnummer fanns på förskolan ifall barnet blev sjukt, då tog jag upp att förskollärarna faktsikt kan säga till om de inte har nått telefonnummer! om de kolla i Matilda papper och ser att de itne har nått nummer eller kanske bara nummer till mig så borde de kunna säga till om detta åxå.

Var ett givande möte tycker jag å trevligt hade vi och inga stora negativa saker togs upp så som det varit många gånger tidigare :-( nu var det mest att vi informerades om lite saker å pratade om lite olika.

bye bye bumblebee

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...