2012-06-28

skriva

Har kommit på att min blogg blivit mer en scrap och fotoblogg. Vet itne om det finns så mycket intresse för att jag ska skriva av mig åxå men från min sida kan det ibland finnas ett behov av att skriva av mig så ni får stå ut med att jag har en otroligt rörig blogg med både layouter, foton och rena "dagbokssidor".

Dessa skrivna sidor blir bara på svenska, då det blir mycket dubbelt jobb att skriva på två språk och det vart sånt jäkla ramaskri när jag ville skriva på endast engelska. Vet de är MIN blogg å vill jag skriva på engelska så kan jag göra de men orkar inte ta bataljen med vänner och bekanta då det känns helt onödigt.

Vi är lediga nu jag och barnen, och även deras farmor vilket gjorde allt mycket roligare då det kan vara lite smådrygt att ta sig iväg själv med alla tre på större utflykter, till lekparker och så åker jag ju själv med dem jag menar mer att åka till buspalatset, furuvik, järvzoo och dyl kan bli rörigt när man är själv, mycket att släpa på och hålla reda på och man känner att man itne riktigt räcker till, det beror ju mycket på att gösta är så pass liten så han har mycket rutiner som gör att tjejerna kan bli lite "lidande" då jag måste söva honom eller mata honom eller nått och jag känner att jag har svårt att ha den koll jag vill.

Igår var tjejerna med sin farmor till badhuset i söderhamn då alla i bollnäs kommun har stängt och det är så himla dåligt sommarväder så det blir dåligt med utebad. Jag och Gösta fick iaf en lugn dag hemma för oss själva, vi passade även på att veckohandla (lättare med en än med tre) förra veckan gjorde jag det med alla tre för det går ju men det är ju självklart SKÖNT om man kan göra det med bara en eller två barn.

Konstigt att två barn kan kännas lite helt plötsligt :-D blir det en till så kommer väl tre kännas enkelt att ha reda på åxå ;-) tror det beror mer på om en av dem är liten än hur många de är. att ha tre som är större är ju itne samma sak som tre varav två är ganska små och man behöver ha mer koll på. Matilda kan man ju släppa lite på ett annat sätt och hon är så duktig!

Idag gick vi till farmor på eftermiddagen, tjejerna fick cykla och jag gick med vagnen, Matilda var superduktig, såg hon att en bil kom så åkte hon in till sidan, stannade och hoppade av cykeln! Jättebra tyckerj ag då jag förklarat att de som kör bilarna kan bli oroliga om hon ser ut som hon tänker cykla iväg när som hellst :-) står hon på sidan och håller i cykeln så känner den som kör bilen säkrare på att hon inte kommer vingla ut i vägbanan helt plötsligt. Det som är extra bra är att man ser verkligen hur edit lär sig av matilda då och gör lika så två duktiga tjejer ställde sig direkt på sidan av vägen och väntade tills bilen passerat och jag kommit ikapp.

ja nu ni nu tar jag igen allt skrivande verkar det som :-D


Scrappingen pågår för fullt här hemma, å jag visar ju hela tiden nya layouter i bloggen men jag har åxå ett helt gäng projekt ovisade då jag jobbar på med Kite Tails Designs just nu, har avklarat mina projekt för Juli och Augusti nu och påbörjat September :-) känns bra att vara långt för för då vet jag att om jagk ommer i en svacka så kan jag ta det lugnt å vänta in inspirationen ett par månader. Även för SWE är jag klar fram till September :-P det är bara för "En liten butik" osm jag har som jag "måste" skapa lite mer med, ett par saker kvar iaf som jag vill göra nu till Juli.

nä nu får jag ge mig innan ni somnar, imorgon drar vi till trolldalen iaf, jag, barnen och farmoren. Vi hoppas självklart på finväder men det får vi se imorgon....

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...