2008-07-23

Vecka 14 med magbilder


Vecka 14 - 20 jul - 26 jul 2008

Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

 Egna anteckningar/bild: 080720 - oj redan vecka 14, helt otroligt egentligen. Så här ligger de till nu:
Illamåendet har gått över, tröttheten är inte så farlig utan snarare så är jag bara vanligt trött  ingen ishias än så länge (peppar peppar) inga mer samandragningar, inga mer blödningar. Det ända jag känner av nu är mitt låga blodtryck. På inskrivningen hade jag 99/63 men nu känner jag av de mera så de måste nästan ligga lägre. Jag får blodtrycksfall kosntant, även om jag bara står still på en fläck blir jag yr å vinglig.

-0,5 kg nu å verkar krypa ner liiite till.













Pylle å jag hade våran foto-onsdag igen :-) denna "laduvägg" är ju sååå fin å fota mot så idag utrustade vi oss med skor så vi kunde ta fler foton där (de är ett bo av pissmyror precis där man står :-O )


Tunikan/klänningen jag har på mig på bilden är den mammatunika som jag köpte från La Redoute, den som var ljuslila på bilden. Vart jättenöjd med den!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...