2012-09-04

redigerar och fotograferar

Ja just nu läser jag två kurser på Högskolan i Jönköping (ja de är distans) Den ena är är digital bildbehandlig så det blir mycket data tid just nu å det är sååå kul, visst den första lektionen var väldigt basic så det var sånt jag kunde men man blir ändå taggad att greja mer så nu drömmer jag om ny snabbare datorOCH Photoshop CS6 :-P då det är det ända photoshop som direkt stödjer min kameras RAW-format (även om man kan convertera dem)

Jaja medans jag drömmer så funkar mitt PS sålänge å då jag även precis fått hem ett nytt objektiv så är det ju så skoj å va ute å provfota saker å sen testa lite i PS. Här kommer en bild tagen med mitt nya objektiv och det första är direkt ur kameran (oredigerat av mig) å det andra har jag gjort lite svagt sepiafärgat m.m.




Gillar att ha ett objektiv med kortare skärpedjup då jag älskar att få sådär riktigt suddiga bakgrunder men det blir ju väldigt känsligt att man får fokus preciiis där man vill :-) annars kan nästippen va i fokus å ögonen suddiga :-p

//h

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...