2009-08-27

Snabbare än storasyster?

vet att bloggen lider nu när jag är inne i en enromt härlig scrapperiod men nu var jag tvungen å berätta.

Edit har ganska länge nu gått stadigt när man håller henne i händerna och idag började hon gå när man höll EN hand! å står stadigt mot möbler. Kan detta vara möjligt med ett barn med samma gener som Matilda? Matilda som inte gick fören hon var närmare 1,5år och började så sakta dra sig frammåt i ålande stil när hon var över 9 månader.

Edit lägger sig på mage från sittande och tar sig även tillbaka upp till sittande igen. Hon går när man håller henne i händerna, står stadigt och när hon ligger på mage så håller hon upp sig helt med armarna och försöker ta sig frammåt. jag som har "skrytit" om hur skönt det är med barn som itne har så bråttom, att man inte behöver jaga å ha koll så tidigt.


Fredrik kom på sig idag att han ska sluta gå så mycket med henne å sluta "träna" henne :-D vill ju itne att hon ska gå nu :-D t.ex. så ställde han henne helt utan stöd idag å dör stod hon lite vingligt men hon stod. Han hade självklart händerna helt runt henne men några centimeter ifrån.

Jaja nu bara svamlar jag på, imorgon är det dags för 7 månaders kollen på BVC och även öppna förskolan med brudarna, tilda är helt överlycklig att få träffa annelie igen, hon vill mäta sig ;-) får vi se hur lång stora tjejen hunnit bli åxå :-p

i veckan åkte jag och inhandlade en sån bilkudde med ruggstöd för nu har hon verkligen växt ur den vanlgia bilbarnstolen, hon är för tung för å sitta bakvänd i baksätet och för lång för å sitta bakvänd i framsätet... bältet sitter för långt ner så det går upp över hennes axlar.

Hon är superglad löver sin nya stol, att få sitta i baksätet och framåtvänd, dessutom fick hon en sån grej som man sätter på sätet framför med massa små fickor för leksaker plus att det är ett bra "sparkskydd för sätet :-p och på rutan bredvid henne satte jag upp ett solskydd med nicke nyfiken på som hon fick på max.


Scrappar gör jag som sagt på löpande band, har tappat räkningen hur många det blivit senaste veckan men det är nog ca: 10 stycken :-) å flera av dem är gamla foton som jag velat få scrappade och några är "måste" layouter till edits album så det känns jäkligt bra :-D men ni har ju fått se två av dem å nästan alla andra är till SWE :-D förutom en av dem som ajg har på g nu tror jag fast den är en sida i en dubbel där första sidan är till SWE så den får ni åxå vänta på :-p det ska bli så himla kul när ni får se hur swe bloggen kommer återuppstå till sin forna glans :-)

nu är det dags att försöka få med edit upp till sängen, ja ni hörde rätt efter flera timmars kämpande somnade hon tillslut här nere i vagnen... det är MYCKET i den lilla kroppen som kömpar just nu, så mycket nytt att lära sig och som händer.


Å en till sak som hänt sista veckan är att fredrik flyttat upp till mig :-) helt plötsligt går det bra, ha nrä chockad själv, sover jättebra där uppe och itne ont i ryggen än, vi får s hu länge det fungerar men vi är glada för de nätter vi får tillsammans, det är ju så mysigt med en varm kropp bredvid sig i sängen. Känner mig nästan nykär :-D för en sån ltien sak liksom :-p hade sånt härlgit samtal igår kväll efter vi lagt oss så aj är alldeles glad, kär och lycklig :-)

puss på er allihopa.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...