2012-05-06

weekly weighing


Time for my weekly weighing:

My last weight: 75,1kg
Weight today: 74,0kg
Weight change this week: -1,1kg 
Weightlost since the pregnancy with Gösta: 7,8kg
Startingweight after pregnancy: 81,8kg

Right now this feels totaly amazing! I'm så happy that I know how to loose these pounds and that what I DO works!


Kändes helt fantastiskt att få se att jag KAN gå ner i vikt, att jag vet hur jag ska göra och att det fungerar! 

(Funderar fram å tillbaka över om man ska skriva på Engelska eller på BÅDE svenska och engelska, ni får gärna komma med åsikter om det ni svenskar! 

Problemet jag har är när JAG läser bloggar där man skriver på båda språken så irriterar det MIG att det inte står heeeelt ordagrant samma sak, det kan tom vara två meningar på engelska och fem på svenska eller nått. 

Hur tycker ni och hur gör ni? för jag kan itne låta bli att läsa ALL text i sånna inlägg så det blir ju att jag märker att det står olika, är det fler som läser allt å sitter å reagerar på skillnader? Jag tänkte ju som så att "det är så irriterande attt läsa bloggar där de blandar språk å vi i sverige kan ju i stort sett läsa engelska lika bra som svenska så då är de ju bättre å göra bloggen helt engelsk så är den lika lätt för alla istort sett.

men det kanske inte är så, å ni kanske inte skulle läsa både den svenska å engelska delen??? 

så snääälla svara på mina funderingar så jag vet. för om ni looovar att ALDRIG läsa både det svenska å det engelska så kan jag ju skriva på båda språken utan att känna pressen att ni sitter där och dömer mig!)

//H

3 kommentarer:

Pylle sa...

Heja heja vad du är duktig. Aporåpå vilket språk så tycker då jag att det fungerade väldigt bra att läsa när du skriver bara på engelska då blir det liksom mer flyt än om det både är på engelska och svenska då sitter jag och läser allt.

Lilla07an sa...

Jag gillar Anna Bs upplägg med språken. Hon gör kursivt tror jag nrä hon skriver på engelska och bara engelska när det rör det som har med utländska uppdrag att göra. Det gillar jag.

Anna sa...

Jag är ju inte så mycket i bloggvärlden längre men tidigare har jag valt att enbart läsa den svenska biten då jag själv anser att det är endast den som intresserad och är för mig. Den engelska ska du självklart ha med för dina släktingar, orkar du så varför inte jag skulle nog tröttna efter 2 ord haha men jag är la lat också ;) och totalt värdelös på engelska :P

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...