2007-11-20

Paket +julkort

Idag damp det ner ett månadspaket från Jommas Lillakrypin hos mig, är helt kär i dessa månadspaket. Detta var julpaketet så det var med massa fina papper från DaisyD's Julkollektion. å så var det med underara julclearstamps från Sassafras lass.

En tjej som heter Hanna Ståhl hade fått skapa med detta månadspaket och då blev jag inspirerad att göra dessa julkort, gjorde två stycken å det gick skitfort. 

image366

image367


Jag fyllde i själva fågeln med svart glitterpenna på det översta och bara svansen och kvisten på det understa. Det blev jätteläckert! Hur enkelt som hellt, et Vitt Cardstock delades på mitten, veks på mitten å blev så två kortstommar, sen skar jag ut två rutor i 14*14cm klistrade dem mitt på kortsommens framsida, sydde med symaskin runt och så stämplade jag en fågel på mittten med en clearstamp och vanlig stämpeldyna. Fyllde sist i fågeln med glitterpenna och Voila!

Är mest nöjd med det översta, fåglen blev bäst stämplad och jag gillar att sy på det sättet bättre än att ha zickzack men ajg var ju tvungen å prova :-D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...