2009-07-20

lite sent

Så sent som i lördags kväll upptäckte jag (tror jag det var iaf) att American crafts sökte nya medlemmar till designteamet, visste itne om jag skulle orka ens försöka hinna då det var sista inskick IDAG men jag gick iaf in å kikade på vad jag hade i min hög av AC papper, fick till en lo och ett kort, sen idag läste jag ännu nogrannare å upptäckte att jag läst fel och även om ajg läst rätt från början så hade de varit omöjligt att hinna å har inte ens material till mer heller då alla mina AC-papper var från 07 å tidigare :-)

Jaja det var iaf grymt kul att koncentrera sig helt på EN tillverkare, att bara ha en liten hög med saker som man "fick" använda och jag blev skapligt nöjd med resultatet både av kort och layout.

Det är lite det jag saknar med att vara medlem i ett design team, jag har ju varit och ÄR medlem av mera inspirationsteam, alltså sånna team där man skapar med sitt eget material och inte för nån speciell shop. Det som är speicellt när man är DT för en butik eller dyl är ju att man får paket med material och då har mindre att välja mellan, man hittar nya sätt att anväda sig av material och man använder sånt som man kanske inte skulle ha valt själv. det är superroligt tycker jag!

Jag fick iaf in en ansökan till Cocoa daisys design team call men tror definitivt inte jag har nån suck alls å komma med då de ju söker world wide efter designers :-S men jag tänkte att om man inte söker så kan man ju inte säga att "jag blir aldrig DT" heller, för vad hände senast jag fick tummen ur å sökte? jo då blev jag inspirationsdesigner på SWEbloggen och innan det sökte jag till scraputmaningen och då kom jag ju åxå med.

Minns så väl den där kvällen då jag satt vid datorn och pratade med Åsa, Hobbyhuset hade sökt designteam men jagh ade bara scrappat i ett halvår så jag hade inte några större förhoppningar, åsa sa att hon hade fått ett mail om att hon itne blivit antagen MEN att de gärna ville ha henne som gäst dt en månad, jag blev ledsen för jag täntke att "jaha då är det klart nu å de ville inte ens ha mig som gäst dt.....".  jag gick in på min mail, tyckte att jagh ade ju kollat den för en liten stund sen bara och där fanns ett mail som började med nått i stilen "nu har vi valt ut våra nya medlemmar i designteamet och vi ville bara säga.... där vätnade man sig ett "tack för att du sökte" men när jag skrollade ner lite så stod det GRATTIS med gigantiska bokstäver, gud vad härligt det var å läsa jag blev som tokig å visste itne vad jag skulle säga, vet att jag skvallrade för åsa fastän jag skulle vara tyst, skvallrade även för sambon och för Elin, de tre MÅSTE jag ju berätta allt för :-D de räknas liksom inte in i "berätta inte för någon innan vi publicerat det" sin sambo måste man väl få berätta för? å faktiskt så berättar jag saker för åsa å elin INNAN jag berättar för min sambo, t.ex. att jag var gravid med Edit, var tvungen å berätta för nån å fredrik bara soooov å soooooov å elin visste att jag skulle testa mig så hon messade typ 7 eller nått på morgonen innan jag ens testat å var nyfiken :-D


men oj vilket inlägg jag skriver :-D jag ska gå å sova nu, Matilda har kommit in i nån fas av dålig sömn, hon drömmer mardrömmar och är mörkrädd :-( tänkte se om det kanske blir bättre när Edit flyttar in i samma rum som henne, det ska hon ju ändå göra snart så vi tänkte gör adet tidigare än planerat kanske å se, kanske blir nån mer trygghet ifall de r två som sover där inne, sen funderade jag å en nattlampa och en "pappatröja" hihi, är ni fler där ute som hade en tröja som luktade mamma eller pappa med er i sängen när ni var liten? det var Juddan som berättade för matidla att hon hade haft en sån å då mindes jag min pappatröja, tror jag började med den efter att mina föräldrar skiljde sig? en grå och vitrandig piké tröja :-D som senare lyckades tvättas i alldeles för varmt vatten så den blev lagom i storleken för mig åxå :-D


När som sagt, tildan drömmer mardrömmar och Edit är i en utvecklingsfas så hon har svårt å komma till ro på kvällen. Just de, Edit äter numera ett mål gröt till frukost, å sen en hel liten burk puré och så lite rivet äpple till antingen lunch eller middag, snart kommer det nog bli puré båda de målen och så ersättning än så länge de andra målen (2 mål/dag) Ska köpa lite Välling sen å börja fasa över henne för snart är det som sagt bara kvällsmålet kvar med ersättning och snart fyller hon 6 månader så då täntke jag köpa 6 månaders välling å ge på kvällen istället.

Stora tjejen som äter puré och (peppar peppar) så verkar hon äta bättre än Matilda gjorde, oj vad hon gapade efter skeden idag det har jag ALDRIG varit med om förut! Å jag har gjort två olika egna puréer som ajg har i frysen en på pasta, morot och tonfisk och en på pasta, morot och köttfärsås. I den sistnämnda är det mera morötter och mindre pasta och i den första tvärtom.

Är det någon som fortfarande läser? nmä nu måste jag sova! mina american crafts alster får ni se imorgon, eller föresten får ni nog vänta med å se kortet då det ska skickas till sin mottagare imorgon.


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...