2009-07-14

vet ni vad

idag gjorde jag nått väldigt dumt!

Vi (jag och prinsessorna) åkte ner på "bollnäs lekpark" som matilda säger eller "Långnäs lekpark" som jag säger. Där hade vi bestämt träff med Elin, Åsa och Maria med alla deras barn :-) En helt underbar dag följde med massor av lek i lekparken, lunch på stan och kaffe i det gröna för oss mammor (festis för de små)

å vad gjorde jag för dumt????? jo jag glömde kameran hemma!!!! men ajg fick fota massa med åsas kamera istället, mer än vad hon själv fotade :-D t.ex. så fotade jag större delen av Axels 4 månaders fotografering :-)¨


istället kan ni få se hur lilla ditten såg ut i lördags:



Med storasysters "Hallå" på sig kunde vi sitta och titta på när en stor lastmaskin körde rakt genom våran trädgård för å förfltta våran container från verkstadsväggen in en bit i skogen så vi slipper sita å kolla på den hela dagarna :-D


och så har ju matilda sprungit runt å fotogarefar mängder av saker både med min gamla digitalkamera och med denna, såhär ser det ut på många kort när hon varit i farten:



men det är kul å kolla vad hon fotat, hon ser ju allt på ett annat vis, ser saker att knäppa kort på i de enklaste saker, kolla in detta:




å till sist vill jag visa att jag ju köpt en sak som jag tidigare nämnt i någa inlägg:



inte världens bästa foto men jag har alltså köpt bokstäverna till "Matilad" så nu är min hylla i hallen klar :-)

har dessutom påbörjat och nästan slutfört en mini mini mini makeover av köket, mest röjning, målning av en hylla, byte av gardiner, fönsterlampor, duk och omklädning av kökssoffan. det sista är det som är kvar.
ni kan få se resultatet nån dag MEN ajg har inte nå förebilder tror jag för de är itne sååå stor skillnad. å dessut omhar vi väldigt speciella köksluckor men nu blev de lite häftiga när man bytte alla andra sker där inne. kanske skulle byta bort de orangea glasknopparna mot nå annat?


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...