2009-07-29

Min lista

kom på att min "att göra" lista kom av sig nångång i juni, har gjort lite mera på den sen sist och ett par saker har jag strykit från listan. T.ex. så den lilla byrån börjar redan bli för liten åt eddans kläder så jag ska inte måla den utan när hon snart ska flytta in i matildas rum ska vi köpa en varsin ny malm byrå åt dem från IKEA, en vit med 3 lådor tror jag det blir. Så måla den lilla byrån vit är borta från listan :-D

Listan:
*Lekstugan ska rensas ur, målas, möbleras m.m. m.m.
*Fotovägg ska fixas
*Altanen ska tvättas och oljas
*Dopet ska planeras klart (nästan klart)
*Hallmöbeln målas vit
*Köpa liten byrå och måla vit
*Köpa en gammal stol eller pall

*korgstolar + bokhylla till tippen
Som ni ser så är det inte mycket kvar på min lista, det projekt som upptagit min tid denna vecka är lekstugan, den är nu färdigmålad med turkosa väggar :-) imorgon hoppas jag på lite tid att städa i den och kanske börja möblera och fixa. det kommer vara en soffa, en byrå, en spis med tillbehör, en korg med maskeradkläder och lite andra tavlor och hyllor och en dockvagn där nere :-) funderade på om jag har nått bra bord som kan vara ett "soffbord" det får ju inte ta så stor plats heller så det kanske är bättre att itne ha nått utan ställa ner ett litet fyrkantigt "lack" bord från IKEA så de kan duka med "maten" och ha ett par pallar där m.m.

så lite "före" bilder på lekstugan kommer här:








Och så coolingen som ville göra som juddan på ett kort:





om någr adagar hoppas jag på att kunna bjuda på några "efter" foton av lekstugan :-)



///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...