2011-01-01

2010 i korthet

Januari: Edit fyller 1 och vi har en hemsk månad, Edit skriker varje natt av nattskräck, vi andra mår inte heller så bra. Vi hade vattnet fryset på övervåningen så vi kunde inte tvätta m.m. Och så hade vi vattenskada så det droppade ur taket å vi hade byggarbetsplats i vardagsrummet och Edits rum. Vi bestämde oss för att börja kämpa med Vikten så jag gick med i viktväktarna.

Februari: Det skottades tak överallt, även här hemma, Vi fick ordning på Edits nattskräck. Vi fick ordning på allt efter vattenläckan och vi började se ljuset i slutet av tunneln. Vikten formligen rasar av!

Mars: Matilda fyller 4 år! Bollnäs var i final i Bandy och fick silver. Fortsätter med viktnedgången och mår jättebra! Edit pratar mer och mer och det börjar ploppa upp fler å fler tänder. Hon tränar massor på att gå och kan ta fler och fler steg själv.

April: Påsk. Båda tjejerna har vattkoppor. Jag var på möhippa för Mari. Vitken fortsätter i bra takt åt rätt håll :-) NU börjar Edit gå!

Maj: Edit börjar på förskolan! Jag åkte ner på Maris bröllop i skövde och lyckades nå målet "Under 75kg" innan bröllopet :-D Matilda slutade med Välling och var med i "ministadsloppet OCH så blev hon "kär" för första gången :-D och hon är fortfarande kär i samma kille fastän han slutat på hennes dagis å börjat i förskoleklass.

Juni: Vi hade massa folk här över midsommar, jag började jobba mera och båda barnen gick mer på förskolan m.m. Jag och Judit gymmar 1gång i veckan.

Juli: Jobbar, tränar och är ner till stranden å badar på den lediga tiden. Fredrik fyller år så vi har en grillfest för en massa vänner. 

Augusti:
Jobbar mer. Jag och Åsa drar till Turkiet

September: Jag och Åsa är i turkiet. jag och fredrik är på Helenes fina 50år fest på kilafors herrgård. Christian förvinner och alla hemska artiklar m.m. börjar ramla in :-(

Oktober: Fredrik bygger gungbräda. Det kommer fram mer och mer om Christians försvinnande och hoppet försvinner om att han ska vara vid liv.

November: Det snöar hela månaden, Händer inte så mycket alls denna månad, Är mycket vab med Edit och vi är mycket på öppna förskolan när vi är lediga. Alldeles i slutet av månaden så får jag PLUS på graviditetstestet :-)

December: GRAVID, trött å illamående så all energi går åt till att överleva känns det som. Julen närmar sig med stormsteg och jag orkar inte ens med hälften av det jag tänkt. Det är KALLT ute, och snöar massor hela tiden! Nyår firas hos Elin och Pär med massa gott att äta.

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...