2011-01-12

Fröt i vecka 11

Du är i vecka 11.
Du har gått 10 fulla veckor och 0 fulla dagar (v10+0).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Tis 9 aug 2011
Du har 209 dagar kvar till beräknad förlossning.


Igår var jag på inskrivning på MVC och det var första gången jag var dit denna graviditet och nästa gång jag ska iväg är det på UL i Gävle och det är inte förän i Mars å sen blir det i slutet av April jag ska till min barnmorska igen så det dröjer mellan kollerna nu i början.

Vikt: +0,9kg
Blodtryck: 120/60 (Så högt har jag aldrig haft men jag var ute å sprang på stan precis innan så det kanske hjälpte)
Hb: 129
Blodsocker: 5,9
Urinprov: ua

Så såg det ut, vi mår bra som det verkar både jag och fröt där inne. Som nu är ca 5cm från huvud till stjärt och ser ut som en liten människa i miniatyr redan nu, svansen är borta och den viftar runt där inne.

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...