2008-04-19

mera färg


det känns som att allt har fått mera färg, min vardag är inte lika grå.

är det pga av vårsolen? - ja delvis självklart, den får mig att mår så mycket bättre.

men inte bara, det känns som vi varje dag tar ett steg framåt och jag kan glädjas fullt ut med mina vänner.

jag sitter på trappen ensam med en öl i handen och en cigg i den andra och kännerm ig inte ensam pga at sambon är borta utan jag känner mig älskad och omhändertagen av min älskling och mina vänner som vill dela sin glädje med mig och även sin tårar och bekymmer. jag är inte bara en lite människa som går på jorden utan en människa som kan hjälpa andra att ta sig igenom bekymmer och att dela glädjebesked med. Jag betyder något för andra och de skulle sakna mig om jag inte var här.

Min terapeut har slutat utan att ens berättat det för mig men jag behöver henne inte längre, och känslan att inte behöva henne längre är långt mer befriande än oron att inte ha henne längre även om jag vart arg när hon bara försvann utan ett ord. Om man finns där för en annan människa och har ställt upp när livet känns slut så kan man inte bara försvinna utan ett ord man måste ta ansvar för de människor som liar på en och ordna upp det för dem innan man själv tar näsa steg i livet.

Min sambo, min fredrik behöver MIG nu mer än jagbehöverhonom och det är det som ett förhållande grundar sig i, ge och ta i den ordning man behöver, ibland behöver jag honom mer än han mig och sen är det tvärtom. Nu ärdet min tur att stötta och finnas. Han har ju funnits där för mig så länge efer min svåra period.

Om ni läst ända hit så bryr ni er och tack för det! det är inte alla som kallar sig för mina vänner som läst hit och ni som läst hit är inte alla sånna som jag ens känner. Kanske är ni bara nyfikna men ni orkar läsa och bry er om mina känslor.

imorgon får jag träffa min underbara Åsa som finns där även om vi inte skulle prata nått vettigt på flera veckor så finns hon där och imorgon ska hon få veta det, att jag älskar henne! hon är en underbar människa som betyder mycket!

Ikväll har jag fått prata glädjeämnen med en annan människa som betyder mycket men hon har redan fått veta hur mycket hon betyder och vet det. Hon är en av de underbaraste människor som finns och är så värd all lycka som väntar henne och som hon redan har.

Idag fick jag även träffa två vänner, en som varit min vän sen länge och som vet att vi har varandra även om vi inte ens träffas på ett år så finns vi där för varandra både i glädje och sorg. Men den andra, en ny vän i sammanhanget, hon betyder så mycket trots vår korta bekantskap så vet jag att om mitt liv skulle kollapsa så kan ajg alltid ringa och hon finns där och jag vill at hon ska veta att det går åt båda håll. HELENA du är en underbar vän och jag tycker det är tråkigt att du bor så långtbort så jag inte kan bara svänga förbi när jag vill. Det är så bra att du är hit på helgerna iaf så vi får umgåså prata, det är synd att jag och åsa inte kommer komma upp lika mycket men jag ska försöka komma upp iaf.

Evelina, jag har ju redan skrivit om dig här ovan men jag är så glad för din lycka och att vi fortfarande har kontakten.

Jag älskar er alla, både nya och gamla vänner och er lite mittemmellan och jag mår så bra över att ha folk runt mig som hjälper mig och som jag kan hjälpa. Ni finns där för mig och jag vill att ni ska veta att jag finns där för mig. Jag kan var för frammåt eller för förrvirrad ibland men jag bryr mig och ni ska veta att jag lyssnar och förstår även om jag kan ha svårt att visa saker ibland. NI betyder mer än någonting i mitt liv. Det finns stunder som jag inte velat gå vidare annat än för matildas skull men ni har fått mig att vilja leva gå vidare även för min egen skull att jag är värd något och att jag är älskad.


Maria L, att vi två skulle bli så bra vänner osm vi är nu är det INGEN som skulle ha gissat på för 4¨år sedna men nu är du en sån självklar del i mitt liv och jag har ingetotalt med dig och hoppas på att det är samma sak från din sida. Vi har kul ihop och har mycker gemensamt. Du betyder mycket för mig!



Sist men definitivt inte minst, snarare MEST, Mamma! jag har förlåtit dig! mest pga ditt samtal för nån månad sen, jag behövde att DU tog upp det och att jag fick höra att du visste alla jag hade kännt och att du ville veta mera. Att du brydde dig om hur jag mått och at du blev glad över att bli kallad "min mamma" istället för "min mor". en mor är någon som gett en liv en mamma är någon som betyder något för en. du har alltid betytt allt för mig men jag har inte vetat att jag betytt allt för dig men nu vet jag det. Jag kännerm ig inte åsidosatt av småsyskon och nytt liv utan en del av hela ditt liv och jag känner mig saknad och älskad. JAG ÄLSKAR DIG, det har jag alltid gjort även om dessa känslor gjort mig mer ledsen ibland då det varit lättare at bara varit arg eller inte bry sig. Så många gånger som mina känslor mer varit av oro för dig och ditt liv än ilska över det som varit. Må inte dåligt över det som varit utan var glad över att vi tagit ett steg vidare och kämpa för det sammas Med Tina för hon ahr inte lika lätt at visa och tala om sina känslor,där kan man tro att allt är bra trots att det längst in döljs så mycket.


OJ vad mycekt som kom fram, kanske är det min öl som står här som får fram allt men är det då så dåligt att man får fram känslor när man dricker eller är det bra att man kan berätta för alla hur man känner?


Tack för att DU lyssnade och berätta nu för dina nära och kära hur du känner, även om du inte klarar att göra det öga mot öga, använd det skrivan ordet om så i ett brev, ett sms, en blogg eller i ett mail.


kramar///Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...