2008-04-28

uppföljning


vet att ni är många som läst mitt inlägg imorse, om ni inte har de så är de ju bara å läsa det här nedanför.

Jag har fått lite uppdatering om denne man och hur de går. Han satt hos polisen hela dagen idag men de släppte honom kl. 18:00 för de har ju ingen specifik åtalspunkt tydligen. Jag vet åxå att han tydligen bott på det området där dagis ligger ända till idag eller igår då han blev vräkt pga olika omständigheter. Vräkningen verkar ha gjort honom extra uppjagad även om han tydligen varit oregerlig på olika vis tidigare.

Han är ju nu iaf vräkt och vi hoppas på att han flyttar till sin gamla mor som bor i en håla 1,5mil norr om våran stad eller blir placerad någon annanstans så det blir lugnt igen. Vårat dagis har även infört att ytterdörren är låst så vi föräldrar måste knacka när vi kommer och dessutom så fikar de sitt efermiddagsfika m.m. inne i det rum där de sitter å ser ut på vagnarna som barnen sover i ute på gården istället för inne i köket.

Mannen har även gjort fler saker som tyder på att han var ute efter att barn av någon anledning, han har jagat en pappa med sin näsintill nyföde son i barnvagn å gjort klart på något vis för pappan att han skulle ta pojken. Han har även jagat två små tjejer som lyckades springa hem men annars då?????? Så imorgon bitti ska Fredrik följa mig å tildan till dagis eftersom det är första morgonen efter att mannen släppts. Dessutom så träfar vi ju Åsa/Asali och hennes dotter på parkeringen då så vi är flera personer som kan slåss eller skrika.

Förhoppningsvis så omplaceras han nu efter sin vräkning och inte placeras precis granne med ett dagis :-/

Jag är glad att polisen ändå berättar så pass mycket så man vet när och om han är ute så man vet när man ska börja ha uppsikt men det känns förjävligt att det heter att han inte gjort någont olagligt?? så om jag börjat springa runt å säga att jag ska sno nåns barn så är inte det olagligt? nä tydligen inte, han måste tuydligen  TA NÅNS BARN innan man kan göra något men nenligt mig är det försent då :-(

Ja jag kommer då slåss med näbbar å klor om han kommer nära mig igen :--(

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...