2008-06-09

Vecka 8


Ja jag har ju faktiskt utlovat lite mera om graviditeten åxå så jag kan ju berätta att jag är i vecka 8 nu, gick in i vecka 8 igår så det är alltså söndagar det byter dag på för min del. Har lagt till en räknare här på bloggen till höger en bit ner där ser ni hur många dagar som är kvar ;-)

Så här skriver Familjeliv.se om vecka 8:

Vecka 8 - 8 jun - 14 jun 2008
Kroppen: Det är bra att äta lite och ofta, magens matsmältning är långsammare
än förut och ger ofta upphov till gaser och att man känner sig uppsvälld eller obehagligt mätt.

Embryot: Embryot är nu omkring 25 mm, fingrar och tår kan ses tydligt men är fortfarande täckta med simhud. Överläppen skapas samt nästippen. Hjärtkonstruktionen är nu utvecklad och slår med 150 slag i minuten, dvs dubbelt så fort som hon en vuxen.


Tänk att det är en liiiiten bebis som bara är 2,5cm lång :-) men som redan har små händer med fingrar på och ett hjärta som pickar på.


Idag fick Matilda gå till dagis med en "Storasyster" t-shirt på sig :-) så nu vet fröknarna åxå :-D




Och så över till lite foton, först ut Fredrik och Matilda busar i vattnet:



M äter päron


Ester kastar badboll




Nu måste jag vila, har haft ont i magen och mått illa hela kvällen så jag tror mitt lilla pyre säger till mamma att vila lite mera å inte stressa så mycket.

Kramar//Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...