2009-05-18

Bättre sent än aldrig

satt nyss och bläddrade bland gamla foton för matilda ville prompt se ett kort på sig och Ann-Sofie tillsammans och jag vet att jag har ett från februari, iaf så såg jag korten på knödlicken som jag lovade tt jag skulle blogga för er men detta har jag glömt!

Knödlick, knedlik eller hur man nu vill stava det, jag uttalar det iaf "Knödlick" det är en tjeckisk maträtt som är allra godast me den god kaningryta med grädd sås. När mamma var här i februari så lagade hon en supergod kycklinggryta med gräddsås å knödlick...mmmmm

såhär ser det ut när man fotar på kvällen i mörker iaf ;-)



självklart ska denna maträtt hellst avnjutas tillsammans med en Staropramen men andra tjeckiska ölar kan åxå godtas ;-)


känns som jag borde lära mig laga knödlick nån gång men det är ju itne så bara :-S å inte har jag sån där knödlicksuppvärmningsgallergrej ehllre mamma fast som du sa så fungerade ju durkslaget jättebra åxå :-p


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...