2009-05-06

Hallen före och efter

ja nu har jag blivit nästintill klar med hallen så nu kan ni få se lite före och efterbilder!

Det som är kvar är sitsen till stolen och kanske en ny taklampa.

Här kommer lite hemska förebilder:









Sen kommer de lite trevligare efterbilderna :-) det ni ska veta är att denna hall kommer öht inte finnas kvar om ett par år, antingen ska själva hallen rivas och hela huset byggas ut eller så blir det nån annan lösning men detta är iaf anledningen till min budgetrenovering, kändes dumt att byta golv och tapeter när det ska rivas inom 2 år ;-)

här är stolen som jag hittade när vi rensade bland gammelmormor Guns saker :-)




EFTER:
















Budget:
Färg: 99kr
Byrå: 500kr
stol: Gratis
Vit älg: hade jag redan så gratis
Kakfat: hade jag redan så gratis
Trälåda: fick från pappa så gratis
Gardiner: 50kr
Matta: fick från Karl-Erik så gratis
Fotoramar: 50kr
Fotopapper: 20kr

Kostnad för hela renoveringen: 719kr

och det dyraste var ju alltså byrån å den tar man ju med sig :-)



Listan:
*Lekstugan ska rensas ur, målas, möbleras m.m. m.m.
*Fotovägg ska fixas
*Altanen ska tvättas och oljas*Lilla byrån ska målas
*Dopet ska planeras klart (nästan klart)
*Hallmöbeln målas vit
*Köpa liten byrå och måla vit
*Köpa en gammal stol eller pall

*korgstolar + bokhylla till tippen

Nu när hallen är klar så står lekstugan på tur, ska inhandla lite färg till den sen sätta igång så snart som möjligt nu när den är rensad å klar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...