2009-12-22

äntligen "jullov"

ja nu har jag jobbat bort en massa igår och idag och matilda gick sista dagen för i år på dagis idag :-) hon börjar den 7/1 men jag kommer nog behöva jobba en timme nån av dagarna nästa vecka men inte så mycket då jag försökte jobba bort mycket redan nu.

Det är bara skruttgubbarna som vill ha fakturerat på detta år som måste göras nästa vecka :-p men vi kommer i stort sett vara lediga.

Fredrik kommer jobba halva dagen imorgon och sen kommer han jobba den 30/12 men i övrigt är han åxå ledig till den 4 januari tror jag det är som de har öppet igen. de har öppet i mellandagarna åxå men bara butiken så de tog en dag var att jobba så de får vara lediga masor alla gubbarna.

På tisdag ska vi på BVC med Edit för hennes 11 månaders koll, vi täntke nog åka hela familjen på det och hitta på lite annat åxå, vi får väl se vad det blir.


Julstöket här hemma är i stort sett kalrt, ska griljera skinkan och slå in de allra sista klapparna (bara typ 4 st små saker) sen så är det pyntat, gran på plats, maten handlad, julklappar klara osv.


Just de, idag hade jag en tid hos tandläkaren åxå, hon blir alltid sååå nöjd med mina tänder :-D bara ojjar sig över att de är så fina och itne de minsta hål :-) knappt nå tandsten var det heller, hon pillade lite men det var obefintligt tydligen :-) så i mitt fall verkar ju denna friska tandvård fungera :-p är ju dit en gång om året nu så då hinner det inte hända så mycket mellan gångerna :-)

just nu leker matilda och edit en massa på golvet, jag bloggar som ni märker och fredrik är och skjutsar hem pappa, judit och lunchman :-D pappa har lämnat sin bil i våran verkstad så den ska få tina upp då låsen har frusit igen helt, judit har varit här och varit barnvakt när jag var på hos tandläkaren och lunchmans bil är de nå fel på tror jag. Ja det är det ju på judits (tomas) bil åxå, den läcker olja och pappas var som sagt frusen så det är inte en bra vecka för bilar helt enkelt.

Våran bil kastade in i lördags åxå å började låta som världens tuffaste raggarbil om ni förstår vad jag menar ;-) det gick inte att höra varandra inne i kupén utan man fick skrika som en galning så kanske man kunde höra nått av orden, vi dååånade fram så den blev ställd i verkstan men som tur var så var det bara en skarv på avgassystemet som hade gått sönder så det var lätt å snabbt avklarat, å så passade de på att skruva fast nummerplåten som hängde på sniskan åxå :-p


det var en ordentlig uppdatering för er kära bloggläsare ///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...