2009-12-04

Äntligen

äntligen har det ju varit minusgrader och SOL!!! jag och tildan var ute och lekte i tisdags och det var helt underbart! Sötnosen reagerade åxå när vi kom ut och skreeeek! "MAMMA kolla sooooolen!!!" ett tecken på att vi inte fått se skymten av detta ting på alldeles för länge när en 3åring reagerar så starkt och ville aldrig sluta njuta av solstrålarna!




Tyvär har veckan och även helgen som börjar nu inte blivit alls som det varit tänkt! imorgon kväll skulle vi ha barnvakt över natten och vi skulle med firman åka bort på vilt-julbord med övernattning och badtunna m.m. m.m.

I onsdags åkte jag, Edit, judit och Carina till IKEA och shoppade loss, när vi satt och åt lunch kom beskedet, morfar som skulle vara barnvakt har svininfluensan :-( han har varit jättedålig med hög feber hela veckan och alla andra som brukar vara barnvakt ska ju med på julbordet, när jag smsar fredrik om detta så kommer nästa chock! fredrik ligger hemma och är jättesjuk och tror att även han har svininfluensan! inget julbord för någon alltså! så sen har vi kämpat på här hemma med förkylda barn, väldigt sjuk sambo och ingen barnvakt över helgen.

Som tur är visade det sig att fredrik "bara" hade en rejäl förkylning och är bättre idag så julbordet blir av för alla utom mig dock. Jag sörjer väl inte så enormt mycket utan är glad över att det blir av öht och att fredrik är frisk men efter några dagar av kämpande med sjuk sambo m.m. så slog det till idag med världens ryggvärk, kunde tillslut inte komma upp ur soffan utan låg och grinade så matilda fick hämta mobilen så jag kunde ringa fredrik, jag kunde verkligen inte ta mig upp vilket leddde till att jag var rädd för vad editkunde göra, kundej u itne ta henne alls, som tur var så varhon världens goaste och satt nedanför sofffan och lekte med ett gosdjur tills pappa kom hem och löste av mig. ikväll har jag legat på fredriks spikmatta som gjorde underverk för mig.


så som det ser ut nu så kommer de andra åka på julbord och jag med tjejerna ska på viktors 4års kalas imorgon och sen på kvällen kommer Annika hit och kollar på robinson med mig och har lite tjejkväll. Sen på söndag ska jag och tjejerna ut till rengsjö hembygdsby "Västerby" på julmys med små "tomtestugor m.m. för barnen, nogot som verkligen kan rekomenderas för alla med barn! mellan 12 & 16 både lördag och söndag är det julmys där :-D hoppas vädret håller i sig så det åtminstonde är minus och frost :-D


/H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...