2009-12-06

jäkelskap

Fy vilka dagar vi hade här hemma fredag och lördag! Usch usch usch, har ju skrivit lite i ett inlägg tidigare om alla sjukdomar och att jag missade julbordet igår m.m. å min rygg var i stort sett död fredag och lördag förmiddag.


MEN vet ni vad som hände igår förmiddag, jag är nere och med min hemska rygg lyckas jag plock i diskmaskinen å sätta igång den trots att jag grinade av smärtan i ryggen, blev så nöjd med mig själv men vad händer!!!!!!!!!!!!! ju helt plötsligt förvanldas köket till ett HAV! jag skriker på fredrik men han insåg itne allvaret utan sov nöjt vidare med vertskapen om att "Hanna fixar det" vilket inte var så himlans lätt med ryggvärk, jag slog av maskinen slängde ut torky och handdukar för att börja suga upp allt innan det for iväg allt för långt men sen då?? att få ut en inbyggd diskmaskin när man har ryggvärk är inte att rekomendera så jag gick till trappen och skrek på fredrik som nu med tanke på läget på min röst insåg allvaret i situationen och kom ner till våran egen badplats.

Han stängde av nån huvudkran som jag itne hittade och sen slet han fram maskinen, (Vilket ledde till att vi nu är TVÅ personer med ryggvärk i samma muskel......

Där bakom var det om möjligt ännumera vatten, jag moppade för brinnande livet och fredrik ringde på förstärkning för att få hjälp att kasta ut diskmaskinen för den är slut. Karl-Erik kom efter ett tag och hjälpte oss med maskinen, jag har skurat och moppat och städat så mycket i köket med min ryggvärk såjag tror jag gick av på mitten nån gång där...

så nu har vi disk överallt i köket, å jag lyckades diska alla nappflaskor igår men jag klarar itne att stå där så länge... så nu ska vi till å köpa ny diskmaskin, förra december var det kylskåpet och sen i januari var det frysen och nu är det diskmaskinen....bara å vänta på spisen och tvättmaskinen nu.....

förlåt för mitt gnäll och tjat om min rugg men behövde GNÄLLA AV MIG!!! ni behöver ju itne läsa om ni inte vill :-)


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...