2012-01-11

Gösta just nu

Liten snabb uppdatering mest för mitt eget minnes skull.

Gösta sover länge på morgonen om han inte blir väckt. Sen ammar han som frukost och jag har vägt mig före och efter amning å det skiljde då 400gr så han äter nog ganska rejält då.

Efter han ätit frukost och varit vaken en kort stund så sover han förmiddagslur i vagnen och då brukar han sova riktigt bra. ca 1,5 - 2 timmar.

Vaknar och äter då puré, en halv burk just nu och så lite fruktpure efteråt och den har blivit populärare även den. Efter purén så ammar han en skvätt åxå. Å så är han vaken ett tag.

Går å sover eftermiddagslur vid ca kl 14 och sover då lite drygt 1 timme men kan variera mellan 45 min å 2 timmar. Vaknar sen och ammar.

ev. hämtar vi på dagis om det  inte är ledig dag eller fredrik hämtar. Lagar middag och så nånstans vid den här tiden sover Gösta en kortare lur på ca 45min. Oftast sover han den uppe i vaggan.

Sen ammar han en gång vid ca 18-19.

vid 20 så äter han en stor portion gröt, lite katrinplommon puré och sen ammar an en liten skvätt efteråt mest för mys. Sen beror det lite på hur han sovit, vilka tider osv. ibland går han och sover vid 21 och sover 45 min å sen kommer upp för att bajsa... (ca varannan dag) ibland är han vaken till frammåt 22-22:30 och går då och lägger sig för natten. De dagar han sover vid 21 så kan han vara vaken till 23:30 sen ungeför å går å lägger sig samtidigt som mig.

Så hans kvällar är lite svåvande å itne så roliga alla gånger, de spårade ur när han inte gick upp i vikt som han skulle. Före det så somnade han ju vid 20 och sov hela natten men nu vet vi itne från kväll till kväll hur det ser ut men jag tycker det har blivit bättre på slutet, mer lättlagd m.m. så vi ska testa att flytta honom till hans eget rum i spjälsängen och då köra någon "sova hela natten"-metod för å se om vi kan få ordning på det här. Lite drygt är ju att bajsningen väcker honom på kvällen. Skulle behöva flytta den till dagen istället :-)

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...