2012-01-26

Little mr sunshine

Idag är det en teknikutmaning på swebloggen där man ska skapa med mixed media-teknik. Förut sa inte de orden mig nått, (även fast jag tydligen scrappade med den tekniken men visste inte vad de betydde). 
Man skulle inspireras av Mijas artikel om mixed media, kika in HÄR om ni vill läsa mer om vad detta är. 

"Little mr sunshine"

Jag har kladdat på ett lager gesso, sen mistat med oranget och gult över en stencil, sen på med modelling past över en stencil med prickar så det blir lite upphöjda. Å sen ett lager gesso som inte täcker helt överallt det är därför det orangea är olika starkt. Å sen har jag stänkt med grön mist över det hela innan jag scrappade med lite papper, symaskin och mina foton på min söta lilla Gösta :-)

///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...