2012-07-04

Inzpiratävlingen - vecka 4

Kom ju på att jag bara bloggat 2 av mina 4 bidrag till Inzpiras stora tävling som pågick i Maj. Här kommer det jag skapade till fjärde veckan då utmaningen lät såhär:

"Här vill vi att du skapar någonting stort. Storleken på ditt alster ska vara minst 12x12 tum (dvs 30,5x30,5 cm) så en layout, en tavla, en altrad bil, en mixed media-dörr… VAD du gör är upp till dig, och om du väljer att skapa efter tema arv, miljö eller en kombination är ditt eget val – så länge storleken på ditt alster alltså överstiger 12x12 tum.

Dessutom vill vi se följande:
*Minst fem rader text (antal ord per rad är inte relevant.)
*Minst fem utstansade/punchade detaljer.
*Någonting som flyger/kan flyga.
*Spets/band/snören.
*Metall."


Jag valde att altra en bricka som jag ärvt av min syster och valde att använda mig av färgen grön som för mig står för natur och miljö :-)

såhär såg den ut innan:


Å såhär blev den efter vitfärg, scrapmaterial och så decoupagelack i flera lager ovanpå för att den ska hålla för lite kladd:


Här ser man raderna med text, utstansade fjärilar (som kan flyga) och spets:

 de sista två utstansade fjärilarna:

och på handtaget återfinns en metallknapp och lite snöre:

Är verkligen jättenöjd med min bricka som nu används ännumer här hemma, den var ju iten så snygg innan så jag tog aldrig fram den om nån annan än vi var här men nu tar jag gärna fram den när vi ska servera fika eller mat.

//H

2 kommentarer:

Karin sa...

Så snygg den blev!!!!

Evelinas sa...

Åh, vad fin, vad duktig du är, Hanna!
Och väldigt rolig detalj med ransoneringskorten... :-) var var har du fått tag på dem?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...