2012-07-06

Myror

Börjar poppa upp foton på pioner överallt nu, alla älskar att fota dessa underbara blommor, även jag. Dock är det lite kul att fota dem när de bara är knoppar åxå för då har vi massa myror på dem :-p vi har ganska mycket myror i trädgården men inte så de utgör något problem, de är varken sådana som går in i huset och inte heller så mycket pissmyror utan ganska fredliga myror som håller till på pionerna helt enkelt.


Lite kul var det att försöka fånga en myra trots att jag inte har nått macro-objektiv, detta är fotat med vanliga 18-55 objektivet så det är ju itne den mest detaljerade myran, plus att de ränner runt som de har eld i rumpan så de är inte så lätt att hänga med i svängarna.

Älskar ju att fotografera men detta med inget PS å sega datorer m.m. gör att jag tycker det blir sååå tråkigt att sen göra nått med dem, jag drar mig tom för att fota eftersom jag vet att de blir så drygt att få in dem på datorn, starta datorn tar ju en kvart å sen kopiera över bilderna till hårddisken tar evigheter, beroende på hur många bilder såklart.

Att öppna ett foto i PS har jag inte ens försökt sista veckorna.... men snart MÅSTE jag beskära mina DT-grejer till Kite tails designs som ska vara inne till 1 augusti.... jaja hoppas att nån datanisse hjälper mig innan det för då kommer jag ju ha mängder av bröllopsfoton att redigera åxå.

nä nog svamlat för nu.

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...