2008-01-17

Kamerasladden

För er som läste mitt inlägg igår å minns vad jag skrev ;-) så var det ju så att min kamerasladd gått sönder :-( 
Men jag hade en räddande ängel (asali) som i morse när vi lämnade döttrarna på dagis (ja de går på samma dagis) så hade hon emd sig en kamerasladd som var likadan för hon ahde två 
:-+ puss på dig!!!
Till saken hör att min kamera åxå är trasig, man kan fota med den å ni ser nog inte på bilderna vad som är feletmen det är för att jag måste rädda alla bilder i photoshop först"! fördelen är att jag blir bättre å bättre på PS MEN det är ju såååå drygt, jaja iaf så blir det ett svart hörn på alla foton och den rasslar å har sig (den är gammal) så kanske itne så konstigt att sladden nu gick sönder åxå :-/

Iaf så åkte jag å handlade å på väg hem svängde jag förbi fotografen för å "kolla" har ju önskat mig mer pengar i födelsedagspresent (på lördag) då har de EN kamera kvar, de ringer Pentax å tydligen har denna kamera varit omåttligt populär för den var restad så länge så de hade inget datum på det :-O

Kameraförsäljaren å jag pratar i 1 timme å han ser ju hur jag liiiiiiiiiiider så hnan börjar räkna å fixa å trixa, tillslut går jag ut därifrån emd min kamera, ett 4 gigabytes minneskort, en kameraväska och ett UV-filter i värstingmodell för 5900kr! bara kameran kostade egentligen 4995kr. Men han hade slut på mindre minneskort så jag fick det på 4G för priset av ett mindre lyxigt på 2G och kameraväskan slängde han med på köpet och det bästa av allt, pga att jag tänkt vönta å köpt ett zoomobjektiv samtidigt så man får paketpris så kommerj ag få gå å köpa det objektivet nästa vecka men för samma pengar som han lovade mig idag bara för att jag skulle kunna köpa kameran idag så den itne skulle ta slut!


Det objektivet jag ska köpa nästa vecka är ett 75-300 och kostar 2495 egentligen å jag ska få det plus ett superbra UV-filter för 1600kr! 


Oj vad jag skryter om mitt braiga köp men det var verkligen bra :-p 

här är skönheten: "Pentax K100D super" (på bilden är det en som inte är "super" men de ser likadana ut :-P)

image484


Fotade en massa idag kan jag lova å ni ska få se nå tag hur finfin kort det blir med den!

oj nu blev det lngt men jag är ju så glad :-D



///Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...