2010-01-23

som alla andra

Varför sitter man å tänker, jag borde åxå skänka pengar till offren i Haiti, jag gör det sen, orkar inte leta reda på BG numret just nu eller vad det må vara.

Satt så sent som i morse och tittade på nyhetsmorgons speciallprogram om just katastrofen på Haiti och tänkte även då, ja jag ska åxå skänka en slant...jag gör det sen...

Hade inte mobilen med mig och datorn var inte på så då "orkade" inte jag, hur lat som hellst är man ju. Men nu satte jag mig här för att kolla min vanliga bloggar och kolla lite forum m.m. och för en gångs skull så kom tanken fram när man sitter på rätt ställe, NU när man sitter vid datorn och har internetbanken till hands och då kom mitt sifferminne äntligen till användning för BGnumret till Frivillighetsorganisationen satt som en bild i mitt huvud precis som alla telefonnummer jag någonsin ringt eller mattetal jag löst, knasigt men bra att kunna ibland.

Nu kom jag av mig lite känner jag men det jag skulle komma till var att jag äntligen fick tummen ur å skänkte en slant! Att jag äntligen slutade vara så lat å sköt det på framtiden för om ajg väntar några veckor så hade mina pengar redan kunnat göra nytta.

så jag tänke helt enkelt försöka få nån mer att skänka en slant, jag skänkte det som var kvar av barnbidraget, inte stor sudd utan den enorma summan av 88kr och 86öre :-D varför bara skänka 80kr för att det ska vara en jämnt bra summa?? för varje 50öring får de typ en liter vatten eller nått sånt.


HIT skänkte jag pengar, finns många som försöker lura folk på pengar nu, hur sjukt är itne det?? att sko sig på en sån här katastrof!


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...