2010-01-08

Startskottet

okej då Elin jag skapar åxå en vikt-blogg, men får se om jag ens går ner nått i vikt så det är nån idé :-p

idag 2010-01-08 gick jag med i viktväktarna.

Å sen kommer det hemska, mina mått å min vikt så nu får ni vara snälla för det är allt annat än vackra siffror!


Startvikt: 94 kg
Bröstomfång/byst: 111 cm
Överarm, omfång: 34 cm
Midja, löst mått: 96 cm
Höfter/bak, bredaste del: 122 cm
Lår, bredaste del: 73 cm


För att följa viktväktarna så är mitt första delmål att gå ner 5% av min kroppsvikt vilket är 89,3kg sen väntar 10% på 85kg men först ögonen på 89,3kg!

Innan Matilda vägde jag 84kg, efter de första tre månaderna som gravid vägde jag 81kg sen som slutvikt på graviditeten vägde jag 96kg. I höstas när motionen började så vägde jag 97kg! alltså 1kg mer än som höggravid!!! Med edit vägde jag 98kg som mest alltså bara 1 kg mer än när ajg började denna resa.

Har ju iaf gått ner exakt 3kg under hösten vilket är en stor sporre! Men nu hoppas jag på lite snabbare å frekventare minskning.

///H

2 kommentarer:

Pylle sa...

kanon vännen, det här kommer du fixa det lovar jag. Peppar du mig peppar jag dig. Jag tror att du har kilon som kommer rasa av dig bara du kommer igång med träning och bra mat.
Nu jäklar till sommaren är det bikini på och bruna kroppa haha, fast jag får väl springa mig brun kan jag gissa med tanke på Herman.

Åsa (asali) sa...

Jag är oxå med o hejjar...tjoho vad jag skriker...hör ni det ;-)
Kanske t.o.m hejjar så högt att jag blir mer motiverad själv. Denna f-benade kyla gör ju så att promenaderna fallit bort :( Jag som älskar att promenera. Nu ska jag bara få fram motivationen att väga maten igen för som sagt före jul fick jag ju världesn bästa start med 3kg ner på 4 veckor!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...