2010-02-25

Sol och kallt

Börjar med en varning, detta inlägg är helt betydelselöst och bara meningslöst drabbel om mig å mitt liv så om ni inte orkar läsa så förstår jag er, jag brukar inte orka läsa sånna här inlägg heller.

Det är helt underbart vackert ute, det är kallt som sjutton, solen lyser från en klarblå himmel och allt gnistrar. Matildas gungställning som står kvar i trädgården visar tydligt hur tjockt snötäcket är, alla gungorna är försvunna under snön, det sticker bara upp snören och ställning.

Vårat lilla äppelträd som vi planterade ifjol sticker bara upp ett par decimeter och mer snö är lovad under helgen så snart syns det nog inte alls.

Måste säga att jag inte riktigt tröttnat på snön än, inte på snön, mer på kylan, vill kunna utnyttja snön med pulkaåkning, snögubbebygge, skoteråkning och allmän utelek men när termometern tickar ner mot närmare -30 så är det bara att stanna inne tyvärr. Dessutom blir mina promenader färre och färre, inte riktigt hälsosamt att gå ut nu men jag skulle vilja få gå där i solskenet och suga åt mig energi.

Istället har jag nu fått mer och mer användning för min crosstrainer, tränade framför skidskyttet igår kväll, det måste jag tipsa om, slå på OS och kör crosstrainer, jäklans vad man kämpar på för att hinna ikapp ryskan eller norskan eller fransyskan eller nån annan av elitidrottarna.

Förutom lite jobb och lite Edit-tid så har dagen bjudit på en sväng upp på sjukhuset, men inte för min del egentligen jag bara hakade på som moraliskt stöd så en kompis inte skulle behöva åka själv, lättare om man har nån att sitta å prata med när man sitter i väntrummet så man itne behöver bli så orolig å nervös. Köpte mig en inredningstidning i kiosken och drömmer mig bort. kanske inte allt för långt bort eller?


Vet inte om jag uppdaterat hur det gått här hemma? men iaf så nu är allt lagat å fixat och alla sover i sina egna sovrum (eller sin egen soffa) å det fungerar bra. Snickarna gjordeett bättre jobb än det var gjrot från början och rörmockaren bytte ut lite gamla rör så lite bättre än tidigare blev det nog allt även om det ser exakt lika ut :-) De fick byta ut hela taket i vardagsrummet som sagt men det är ju identiskt med det gamla så det syns ju inte men det ÄR ett nytt tak där.

just nu sitter jag i soffan med laptopen i knät där den ska vara, en kaffekopp bredvid mig och OS på TV:n Edit sover middag och jag har nyss avslutat momsredovisningen för januari så nu ska jag bara betala ut löner imorgon så är momsdeklarationen färdig att skickas in sen. Men detta med kaffet, jag har på bara ett par månader gått från kaffe med mjölk OCH socker till att nu dricka utan nått alls i, har inge mjölk i ens idag, märkligt, måste ha börjat tyckt om kaffe på riktigt helt enkelt ;-) å sockret tror jag även har å göra med sockerberoende, har ju minskat ner på det mesta så stoppar helt enkelt inte i mig så mycket socker.

Har dock varit grymt mycket fikatillfällen sista veckorna, födelsedagar, fettisdag, scrapträff m.m. Men vissa fikatillfällen har jag unnat mig en bit, som marias udnerbara kladdkaka och så var jag ju tvungen å prova Bittas GI kladdkaka :-) ja ni hör ju dirket vart min akilleshäl är, KLADDKAKA!!!! det finns verkligen inget godare!

Pappa och jag satt å drömde oss bort igår, han hade hört att det nu fanns CHOKLADsemlor, men våran variant av chokladsemla vet jag itne om det var, tänk er, chokladsmak på brödet, chokladkräm istället för mandelmassa, chokladmousse istället för grädde å så lite riven choklad uppe på istället för floursocker :-D åååååå vi är lika chokladtokiga alla tre, pappa, jag och Matilda, det går i generna i rakt nedstigande led helt enkelt. Matilda och jag brukar ta oss en bit 86% choklad när vi ska lyxa oss ;-)

Chooooklad.


ojoj nu fick jag ltie å tänka på åxå, kärleken kom in med ett förslag som måste funderas på. Får se nu när vi får plats på dagis åt Edit, kanske skulle börja ringa och höra med dem för å försöka påverka lite :-p Har satt henne i kö att börja i Maj för sen drar ju allt igång här ute på verkstan.


När nu har ni fått ett grymt långt inlägg som inte handlar om nått vettigt alls och inte en enda bild :-p läs om ni orkar.

////h

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...