2009-06-21

Feber

:-( igår kväll tyckte vi att Edit betedde sig lite märkligt, hon bajsade när hon i stort sett sov och det brukar inte barn göra när de väl fått in sin rutin, ikväll för bara en halvtimme sen så hörde jag henne gny i babyvakten och när jag kom in i rummet så kände jag direkt at hon hade bajsat så jag tog upp henne för att byta blöjan, å det var sånt riktigt feberbajs, gult och illaluktande :-( hon kändes riktigt varm åxå så jag tempade henne och hon har 38,3 :-(

En alvedon och en ren blöja så sover hon nu gott igen men jag funderar på om hon kanske håller på med tänder eller nått?? eftersom hennes storasyster inte fick en endaste tand första levnadsåret så har jag inte räknat med nån tidig tand på henne heller men nu har hon ju INGET annat som tyder på sjukdom inget snor, ingen hosta, inget extra gnäll öht men feber och läskigt bajs.... kan va en tand, men samtidigt så trodde vi det flera gånger om Matilda åxå när hon var liten, kan ju va sammasom på henne att hon är extremt känslig i munnen så bara att tänderna rör sig uppåt gör dem känsliga och sen tar alla tänder låååång tid på sig innan de kommer upp.


Min lilla skrutta, hennes allra första feber i livet!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...