2009-06-15

"ny" hylla

Vi håller som bäst på att rensa ur farmors hus, eller pappa håller på mest men ajg åker dit å hämtar saker jag vill ha lite då och då ;-) å så var min farbror hem förre helgen å hjälpte till å hittade lite gobitar åxå. Jag har bland annat fått mig ett par nya uppsättningar med bestick, salt och pepparkar a la 50-tal tror jag, en safttillbringare med tillhörande glas, ett timglas m.m.

En sak som ajg la vantarna på är denna hylla som min pappa gjorde i träslöjden i mellanstadiet tror jag :-) den har suttit på väggen i köket hemma hos farmor i hela mitt liv å säkert har den suttit där sen den dagen pappa kom hem med den från skolan :-) jag tyckte verkligen att denna hylla skulle få ett nytt hem men gulnad furu är inte riktigt min stil så vad tror ni jag gjorde??



ja självklart åkte vitfärgsburken fram :-o visst är det en cool design på den :-D hihi en äkta "stefan larsson design" ett av hans tidigare verk ;-)

å såhär ser den ut nu när den pryder sin plats i....hallen såklart...




Ska åka till Glössbo möbler å se om de har "matilda" i sånna bokstäver :-)


En till sak från farmors hus har fått flytta in i min hall, det är denna:




Så det var det :-) för mig är det massa minnen kopplade till dessa saker och då är det kul när man kan hitta passande ställen i ens eget hem för dem....men snart kanske jag kan planera in platser åt dem istället .-)


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...