2009-06-20

Midsommar -09

Skickade en mobilblogg igår med ett "glad midsommar" kort i men det kom inte fram :-( så jag säger det nu istället, glad midsommar allihopa :-D

Vi spenderadde först dagen här nere i byn på det årliga midsommarfirandet med resning av midsommarstång, dans, fiskdamm, bamsespår, fika och ponnyridning. Vi han med allt utom ponnyridningen för ponnyn blev trött och gick hem. Som vanlgit så fick vi underbart väder på eftermiddagen och kvällen, på förmiddagen var det ltie mulet men vi slapp ju regn iaf.

Påväg till midsommarfirandet åkte Matilda, Ester och några till traktor med vagn som var lövad och jag, fredrik, Edit, Elin, Pär och Herman tog en promenad dit istället, jättemysigt och gå å prata en massa tillsammans.

Under kvällen grillade vi hemma hos Pär och Elin tillsammans med svärföräldrar och lite vänner, en härlig tradition för 4:de året i rad :-)

Först kommer några foton från midsommarfirandet i byn:






dansar runt stången med farmor:


Innan grillningen var matidla med sin farmor och farfar och jag gjorde en krans, då fick jag denna söta flicka som fotomodell en sväng:








Här är nog ända gången matilda gick med på att prova kransen, hon var på lite fdåligt humör hela helgen tyvärr men emellanåt hade även hon roligt, de gungar i en hamock hemma hos Elin:




Min yngsta dotter gick med på lite fotografering iaf:








Fick även en hel massa fina foton på Herman men dem tog jag med Elins kamera så hon kanske visar nått sånt nån dag :-) han var väldigt söt i kransen iaf.

å så dagens "Fashion don't"


den orangea mössan fick Matilda av sin morfar här om dagen så hon kan ha en lika som han har, Elin frös så då fick hon låna den, snyggast värre!

nu ska vi titta på film!


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...