2007-10-17

Meeeeer jul

Japp här kommer ett par till julkort. Jag laddade inte upp dem med de andra fyra här om dagen eftersom de fyra var gjorda efter samma "lift" och de här två är gjorda bara lite sådär ändå. 

På det första kortet är det min alldeles egna stämpel :-D tomten som jag skrev om i förra inlägget som jag köpte på rea, han är så fin. Monterad och ca en DC hög. Pillig att måla med distresser bara, här skulle pro-marker pennorna verkligen passa bra. 

image283

Det röda pappret är från basic grey-mellow  och det blå/prickiga är basic grey-dasher. I övrigt har jag använt utstansade Fernblad, peel-offs i guld, blommor, knapp, grön floss, lite blandade band och en journalingbiljett som jag köpt på jommaslillakrypin


Andra kortet är med en till vintrig Tilda från Magnolia som jag fick av Bitte71. Papper från Basic grey-dasher och från MME. Typsnitt QK-stiletto, filtsnöflingor med stickles på, band, garn, utstansade tags och röda häftklamrar frn dollar store ;-)

image284



Nu till lite nyheter om våran gräsmatta......den är helt uppgrävd, vi har fortfarande inget avlopp och ikväll kommer en lastmaskin för att lyfta upp en del av vårat förråd i luften å sätta ner det på andra sidan trädgården igen för att där den delen av förrådet står nu ska vi ha trekammarbrunnen....så det är ännu en stor del av gräsmattan som kommer grävas upp, vi har det såååå snyggt just nu. Dessutom så är ju matidla hemma idag som vanligt på onsdagarna men idag är hon lite febrig så det har ju itne varit roligt, vi har inte kunnat göra allt som jag tänkt att vi skulle göra idag, eftersom hon inte är pigg, detta innebär att vihar varit instängda i huset större delen av dagen, utan avlopp och med en sjuk dotter, dessutom grinade hon från och till hela natten så vi är båda totalt övertrötta. 

Så då förstår ni att jag är lite trött å less, men jag måste få säga det, sånna här dagar är dagar som min förlossningsdepression brukar brusa om som sjutton och jag brukar få panikattacker då å då. MEN ingeting idag, detta har gjort att jag är extra glad trots trötthet och att jag mpste kissa bakom en båt. För er som vet hur det är att må så här vet åxå hur skönt det är när man verkligen känner att man tagit ett stoooort steg i rätt riktning. 

Jag kommer säkert alltid ha kvar lite depressioner och attacker men att kunna ha stressiga dagar måste jag klara av utan att totalt kollapsa. 

Tack alla underbara människor där ute som tittar in i min blogg med jämna mellanrum coh lämnar snälla kommentarer över det jag gör. Att det finns folk som tycker att det jag gör, min egen lilla konst om man får kalla det för det, är fin. Pussar på er! 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...