2008-03-17

Gener

här kan ni få se mina gener :-D ja ena sidan av dem iaf ;-)




Från vänster ser vi min Mormor Vera, Min gammelmormor, Min storasyster Tina (i gammelmormors armar) och sist min mamma, då hette hon Vera åxå men nu heter hon Veronica :-D 

och faktiskt så heter ju min stora syster egentligen Vera Kristina men har Kristina som tilltalsnamn. Under min uppväxt så såg jag inte det konstiga med att alla hade samma namn´det finns massa fina system för man säger ju Babi till de som är mormor å gammelmormor osv å till den yngsta säger man en böjelse av namnet som betyder något i stil med "Lilla Vera"

Haha
 kanske ska förklara liite mer, jag är alltså till hälften Tjeck. Min mamma kommer från Tjeckien och flyttade hit i början av 80-talet. På bilden är min syster 1 år gammal och min mamma är 21år gammal, jagär ju idag 24 år gammal så man kanske kan säga att min mamma ser ut som en yngre version av mig ;-)

Nä de blev ju krångligt :-p

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...