2009-03-19

Sömn

Ååå vad skönt det är när det börjar bli lite rutiner i en litens vardag. Edit äter mer per mål nu och därför äter hon ju mer sällan åxå. Den senaste veckan har hon ätit vid 22 och sen ätit vid 05:30 men inatt drog hon ut på det ännumera.

Hon åt så hon var klar till kl 22, gick upp och la henne i hennes säng, där låg hon vaken men nöjd ett tag, tror hon varvade ner, så vid 23 somnade hon och sov till 06:30!!! då stoppade jag i nappen och hon somnade om till 07:30! och då vaknade hon lite sakta å låg å kikade sig omkring å flinade åt mig. Så vid 08 åt hon igen! så himla sköööönt!

Efter det gick vi upp hela familjen och åt frukost, efter frukost klädde jag på Edit och nu ligger hon ute och sover i vagnen sen 1 timme tillbaka.

Dessutom så sov Tildan hela natten och vaknade itne fören efter kl 8! Vilken mycket gladare mamma man blir med lite mera sömn i kroppen :-p för själv sov jag mellan 00 och 06:30 och sen halvsov jag mellan 06:30 och 07:30 vilken lyx :-p


Kollade hur Matilda sov som bebis och vet ni vad, när Matilda var EXAKT 7 veckor så började hon sova 22 till 07 och vet ni vad?? jo IDAG blir Edit 7 veckor :-) får hoppas hon fortsätter sova lika som hennes syster gjorde för matilda har oftast sovit hur bra som hellst! förutom de vanliga trottsperioderna och utvecklingsfaserna ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...