2008-12-08

Vecka 34 med BM-besök

Japp nu ska ni få en "kullerbytta-uppdatering". Jag är nu i vecka 34 (33+3) och var idag till min barnmorska. Dagen till ära hade hon även en barnmorskestudent med sig, vilket visade sig vara bra då hon behövde en andra åsikt om hur bebis ligger :-) Lilla K är tydligen en lite busig bebis enligt BM.

Iaf så såg allt bra ut. Mitt knaprande av järntabletter har gett resultat och jag är upp på 125 igen.

SF (magmått): 32,5cm
Hb: 125
Hjärtljud på bebis: 138 s/m
(helt sovande hela tiden)
Vikt: fortfarande +8kg (så +0kg sen sista BM-besöket)
P- (socker): 5,1
Blodtryck: 110/74
Å så har ju Fredrik fotat mig igen :-D Igår var vi ut en sväng i skogen för att titta på all underbar snö på träden, å han ville fota ltie magbilder på mig :-) det är så kul att han lär sig mer och mer om min kamera, denna gången en lektion i zoomning och fokuspunkter ;-)

Nu åter till Kullerbyttan, som jag sa så var lilla K busig enligt BM, vi började med alla prover och som sagt så hade jag inte gått upp nått sen sist (mycket för att jag fortfarande kan röra mig så bra) alla värden såg jättebra ut och mina småyrsel m.m. vet vi nu kanske svaret på :-)

Hon hade som sagt en barnmorskestudent med sig idag och när hon skulle mäta magen, kolla hur bebisen låg och lyssna på hjärtljuden så upptäcker hon först att bebis är fixerad "rejält" enligt BM. Å definitivt ett huvud där nere. Även studenten kände å grävde lite. Hon känner även rumpan upptill (den som jag känner hela tiden åxå) men hon tyckte de var svårt att känna ryggen. Då gick de över till att lyssna på hjärtljuden och DÅ upptäcker BM att där hon sa att ryggen nog var, var det ingen rygg, utan bebisen har fixerat ner sig i "vidöppet läge" alltså med ansiktet frammåt och alltså ben å allt frammåt. tydligen ovanlgit att de ligger så av nån anledning så nu blev det väääldigt intressant för BM-studenten att få känna, de kände på benen och på rumpan å åter ner till hvudet å sen upp till benen igen å sen lyssnade de ltie till både på höger å vänster sida så de kunde konstatera att precis så ligger h*n.

Så nu blev jag bra i "studiesyfte" för studenten så hon fick känna hur det kändes när man inte kunde ta fasta på ryggen å med hjälp avden räkna ut hur bebisen låg för de var tydlgien mycket svårare nu att känna. Men om ni varit med om att en BM ska känna hur bebis ligger så vet ni att 30 minuer på rygg på en brits med TVÅ personers händer grävandes i magen kan bli ganska jobbigt så självklart blev jag alldeles YR efteråt.

Iaf så vet jag ganska exakt nu när bebis fixerade sig för jag vet att samma dag som Herman föddes (27/11) så fick ajg ta en paus på en gunghäst på lekparken vid matildas dagis på morgonen för det ilande nå så hemskt neråt. Å det var den helgen efter de som ajg mådde KASST hela kroppen var i olag med yrsel och illamående och huvudvärk, så detta berodde tydligen på fixeringen :-)


Jag har även dagen till ära både fått höra "Är du säker på att det bara är en där inne" OCH "Va? i januari men det syns ju nästan inte att du är gravid, sån liten å fin mage". Vet inte riktgit hur dessa två personers åsikter går ihop men jag ligger då väldans bra på kurvan :-)

Ja nu fick ni en uppsats om detta åxå ;-)












Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...