2008-10-31

Kattspöket


Idag ska Matidla sova hos sin morfar och imorse ringde han, de hade itne vinterdäck på bilen än :-o så vi la om planerna och de tog bussen in till stan idag så hämtade jag upp dem innan jag skulle hämta Matilda på dagis. När vi kom in på dagis så visade de sig att de hade tagit tag i idén som de kom på imorse när de såg tildan. Att ha ett Halloween-party :-D bra att vi satte en trend tycker jag ;-)

Så de hade dansat disco och målat sig med ansiktsmålning :-D som katter. Så nu var itne Tildan ett spöke längre utan ett Kattspöke :-D fast hon ahde tvättat sig om munnen efter mellis så det saknades lite delar så de såg mer ut som hon hade glasögon på sig ;-)

Iaf så styrde vi bilen mot ¨ålderdomshemmet dit min farmor nyligen flyttat, jag har inte varit dit tidager så ajg ville se vart och hur hon bodde och dessutom sa pappa att hon hade blivit hemskt långhårig så jag packade med mig min väska med saxar och apparat.

Å hon var verkligen långhårig, retade henne att vi kunde sätta upp en tofs i stället ;-) lilla farmor. Matilda skötte sig utmärkt trots att de kan bli lite konstigt inne på en demensavdelning på ett ålderdomshem. Hon Vart itne rädd eller nått för farmor heller som hon ananrs kan bli.

Så vi klippte farmor, kollade runt lite hur hon hade det, tildan fikade och så fick vi prata lite med farmor.

Sen åkte vi hemmåt å så släppte pappa och Ann-Sofie av mig hemma å så åkte de vidare med tildan, det funkar perfekt att göra så för då blir det inte som att ajg lämnar henne utan att hon ska iväg på nått kul.

nu ska vi snart göra oss iordning och åka på middag.

kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...