2008-10-23

{lilla näsan}


:-( nu ska ni få se min lill-skrutta :-( imorse var det -4 grader här hemma och när jag klätt på tildan så rusade hon ut på bron, jag han mest skrika åt henne att vänta på mig så slängde hon igen dörren, sen gick det bara några sekunder så hör jag ljud av henne i själva trappan så jag kikar ut genom fönstret för å ha koll på henne medans jag tar på mig skorna för att hon inte skulle springa ut mot vägen.

Men vad får jag se, jo jag ser att hon LIGGER nedanförtrappen helt stilla, slänger upp dörren å hon är helt tyst :-O chockad med endast en sko springer jag ner å sliter upp henne å ser att hon är så ledsen att hon inte fått luft, än så hon var inte avsvimmad iaf.

In i halen å då har hon börjat grina å hulka å då kollar jag alla skador, men det verkar som hon tagit emot sig bra för hon blöder inte näsblod utan har mest ett fult skrapsår på hela näsan å även under och det är endast näsan hon har sagt att hon har ont i både till mig och dagispersonalen. Nu på eftermiddagen kom ett blåmärke fram på pannan åxå, om det är från vurpan eller om det är från när hon gick in i en dörr på dagis det vet jag inte. Å ja jag vet, hon brukar aldrig ha så mycket blåmärken eller sår å idag har hon alltså lyckats två gånger.

Det är jobbigast för henne när man måste tvätta munnen efter lunch å mellis å sånt, då svider de i såret för det är ju ett sår som är mellan näsan och munnen åxå. Å på dagis hade hon fått fullt med messmör på såret så då var vi ju tvungen att tvätta ordentligt :-( inte populärt.

så här ser hon ut iaf:


det som är nedanför munnen är inte sår utan lingonsylt :-D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...