2009-01-02

2009-01-01 - ingen vanlig dag

nej igår var både första dagen på det nya året men även en lite speciell dag för mig och lilla Kullerbyttan i magen. Tänkte att ni kunde få höra lite om vad som pågick här hemma igår.

Jag hade sammandragnignar hela dagen (å även delvis under nyårsaftonskvällen) men det var inte värkar så som jag nu minns värkarna från Matildas förlossning, men det fortsatte att mala på med sammandragningar hela dagen, endel gjorde ont, endel inte, men de var tätt så jag ringde till förlossningen för att rådfråga dem. de tyckte vi skulle komma in på en koll för å se hur det stod till med bebisen och med mig.



Sådär snygg var jag, vi fick ligga lääänge med ctg-kurva på magen, när vi kom in sa de "nu får du ligga såhär i 20-30 min" å ni som gjort det vet att de är inte så skönt å ligga sådär på rygg med så stor mage så 20 min tyckte jag lät bra......men tiden gick och vi kollade oroligt på kurvan åxå, även om mina sammandragningar minskat betydligt sen vi kom in så låg lilla kullerbyttans hjärtljud konstant mellan 160 och 170. Vilket inte är normalt även för denna buse som jag har i magen.

Efter en timme kom de in å förklarade varför vi fortfarande låg där, det var ju pga hjärtljuden precis som vi trodde, de ville att vi skulle ligga ett tag till för de ville se så att h*ns hjärtljud gick ner. Denna gången var det två stycken och de kände hur det stod till och rättade till grejen som mäter mina värkar/sd å redan då tyckte jag kullerbyttan lugnade sig något, de hade ju satt den rakt på rumpan på lilla K :-D kanske var obekvämt ;-)

En halvtimme senare så kom de in i gen och då hade lilla K legat på 140-150 hela tiden istället så den tillkallade läkaren hade gett klartecken för att vi fick åka hem. De var ju tvungen att få läkarbeslut på det eftersom bebisen inte mådde bra.

Jag fick iaf lite piller (sovdos) för att ta bort mina sammandragningar och för att ta bort värk m.m. så att både jag och lilla K skulle få sova. Så ni som vet om min förra förlossning ni vet ju att såhär fungerar tydligen min kropp :-) den tuggar å tuggar å tuggar ett tag så att mina bebisar blir stressade utan att själva förlossningen kommer igång.

Iaf så fortsatte kullerbyttan att vara konstant aktiv hela vägen hem åxå men när jag tagit bricanylen och alvedonen så gick det kanske 30 min så sov h*n å strax därpå även jag, sen har vi sovit hela natten.


Idag mår vi bra iaf :-) det var skönt att ha åkt ner för att kolla och för att få hjälp så vi kunde få sova ordentligt, nu hoppas vi på att det är lugnt några dagar till å inte håller på å tuggar nå mer för lilla K.s skull.


kramkram ♥

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...