2009-01-08

20090108

Kom inte på nån bättre titel idag på mitt inlägg :-) idag är det iaf den sista dagen på vecka. 38, nu räknas denna graviditet som fullgången och lilla K är redo att möta världen men det kan ännu dröja nästan en hel månad innan vi får träffa kullerbyttan.

Var idag till Kerstin på spädbarnsverksamheten och vi skrev ihop en sammanfattnign av graviditeten, ett förlossningsbrev å ett brev till bb-personalen. Detta hade missats av min ordinarie barnmorska så vi fixade det idag istället.

Jag har nu fått sova två nätter i rad så jag mår riktigt bra förutom att min ena höft känns som den hoppat ur led eller nått för jag tror jag sov för tungt inatt så jag inte vände mig tillräckligt ofta :-) men den ordnar nog in sig snart igen :-p


Det är så kul å läsa hur andra känner de i kroppen när de beslutar sig för att åka in till en förlossning :-) en tjej som hade bf 1 vecka innan mig fick precis sin lilla son, hon hade åkt in för att hon hade mensvärk i ryggen och lite sammandragningar som kom  å gick under ett dygn ungefär :-D då var det på g för henne å några timmar senare hade hon sin son :-D tänk om jag skulle fungera så?

Idag har jag "förvärkar" som jag emellanåt måste andas mig igenom med sådär 10 minuters mellanrum, jag mår illa, har konstant menvärk och har varit dålig i magen i flera dagar :-D men de kan änd å(i min kropp) dröja 2-3 veckor till, å så frågar någon som aldrig fött barn, "Hur vet man när de är dags att åka in?" ja ni, den dagen ni är gravida! fråga INTE MIG! för i så fall kommer ni få föda hemma eller i bilen!


haha, jag är itne alls på dåligt humör eller bitter fasten de lät lite så utan jag sitter mest å skrattar åt min knäppa kropp, jag är ju van nu, mensvärk har jag dessutom fått leva med sen jag var sisådär 11 (innan jag ens fick min första mens) mamma trodde att jag hade åkt på blindtarmsinfektion och vi var mitt mellan tjeckien och sverige i en bil påväg mot färgan å hon trodde att vi skulle behöva åka in på ett sjukhus i tyskland.

När jag var 13 så vart de sån hemsk mensvärk så pappa å ann-sofie fick skjutsa mig till akuten, där trodde de åxå att de var blindtarmen men de var "Bara" mens. Men det lär man sig att leva med. Alvedon och ipren i en min blandning blev min räddning i 3 år tills jag tillslut beslöt mig för att prova p-piller då skolsystern på högstadiet tjatat om det ett par tillfällen just pga mensvärken, till saken hör att jag var ju oskuld när hon tyckte jag skulle börja med p-piller, de känns jäkligt konstigt att börja med det då :-D


oj vad jag flummar ut i gamla berättelser här ;-) minns iaf när jag skaffade mina p-piller, hur förfärad lilla Frö var :-D för man kunde ju få blodproppar av p-piller. Å så behövde jag ta reda på om vi hade blodproppar m.m. i släkten, men inte vågade jag fråga min pappa om sånt så jag ringde min kära mor å låtsades att jag hade en uppgift till skolans biologilektion att ta reda på hur de såg ut i min släkt med olika sjukdomar :-D tror nog mamma genomskådade mig direkt ;-) men lät mig hållas, eller så trodde hon kanske att min lärare blivit knäpp å bett alla lämna in en hel sjukdomsredovisning av hela släkten :-D jag frågade aif om andra sjukdomar å gerjer åxå för att dölja mina egentliga avsikter ;-)



Har jag nån mer gammal historia i lager? nä de får nog räcka nu innan jag skämmer ut någon eller mig själv kanske :-D det jag ville ha sagt är att jag nu idag mår riktigt bra, det gjorde jag igår åxå och om ni vill gissa på när lilla K kommer och kän så gör de gärna, kolla ett par inlägg ner så ser ni vad jag menar :-)


kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...