2009-01-09

Förlåt mamma

Ja nu ska ni få höra, det är ju såhär att för ganska exakt 25 år sedan så utsatte jag min mamma för exakt samma sak som min lilla kullerbytta utsätter mig för just nu. När min mamma väntade mig fick hon beräknad dag den 21/1-84 alltså 1 dag ifrån vad jag har nu endast (och samma dag som anna har)

Även min mamma fick åka in den 1/1 med förvärkar, å trodde att lilla Jag var på gång men jag fortsatte istället att plåga henne i nästan 3 veckor med förvärkar å sammandragningar, och inte förens den 19/1 -84 kom jag äntligen ut så kanske min lilla K tänker kika ut den 20 då?

Mamma har hela denna graviditet trott att det är en liten tös i min mage, precis som hon fick två töser (mig som nummer) å med nästan samma BF tom. Så hon tror även att denna lilla K kommer vara väldigt lik mig både till utseende å till sättet, så ut kommer det alltså att komma en bebis med hög panna, stora ögon och ett stort leende :-D hihihi

Så med detta ville jag mest säga förlåt mamma, nu vet jag vad du fick gå igenom för å få mig ;-) å så ville jag säga att alla dessa dagar och nätter med förvärkar, sammandragnignar m.m. m.m. är nog bara här för å ge igen på mig ;-)

såhär såg jag ut, så får vi se hur lilla K ser ut:



å så här skriver mamma:

"Jag har en ljuvlig fnyzig tös som jag träffade första gången en kall januaridag för 25 år sedan. Hon kom bara ett par dagar före det beräknade datumet, sugande på sin tumme och med navelsträngen lindad 2 varv runt sin hals (av den anledningen tvingade barnmorskan mig att INTE krysta, testa det ni som har varit med!). Så sprallig redan inne i magen att hon har lindat in sig i den. Hon såg lite rolig ut med sitt stora avlånga huvudet - men hon var glad och full av skratt från första dagen. "

Så kanske lilla k åxå har navelsträngen runt halsen :-o avlångt huvud finns det viss risk för både pga mina gener OCH pga att lilla K varit fixerad i hittills 7 veckor :-o


som ni märker har jag ingenting roligt att skriva om, jag gör inget kul om dagarna, jag orkar inte fotografera och jag har bara scrappat till SWE så de får jag inte visa än :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...