2009-01-05

Vecka 38

Hejhej jag hade ju lovat er en riktig vecko-uppdatering idag efter mitt besök hos barnmorskan men istället ska ni få höra hur de blev. Inatt vart det en natt utan sömn igen tyvärr, både pga lite förvärkar men även pga en orolig liten tjej som känner att allt inte står rätt till, hon var hos mig hela tiden, kom en gång i timmen å tillslut fick hon sova hos mig istället. Tyvärr så innebär ju det att jag inte kan ligga så bra och kunde därför inte sova så bra alls. Vi lyckades iaf tillslut somna båda två och när vi sov som bäst så ringer min mobil!

Det var från MVC, en barnmorska ringde för att meddela att min barnmorska var sjuk och att jag kunde få en tid i slutet av veckan istället OM hon hade blivit frisk igen!

Jag blev vid det här laget både fruktansvärt ARG och ledsen då jag var övertrött, hormonstinn och orolig. Jag förklarade för henne att jag tycker för de första att hon ska läsa min journal (hon gjorde det då) och se där att ajg varit in på förlossningen tom, att det är ett stort behov för mig med en tid IDAG och att även förlossningen i gävle räknat med att ajg kunde få kollas i Bollnäs idag, annars hade de tagit in mig redan igår. Vågar inte ens ringa gävle nu för jag orkar inte åka ner nu utan i så fall ringer jag imorrn när jag vet om jag fått sova nått inatt för varje gång jag ringer gävle så vill de ha in mig, de är ju bra att de bryr sig iaf.

Det visar sig att denna stackars barnmorska jobbar själv! just nu! det är flera barnmorskor som är lediga och så var den enda andra som skulle jobba sjuk. Det är ju inte hennes fel men hur kan man låta alla utom 2 barnmorskor vara lediga samtidigt?? å det är alltså inte bara idag, utan det kommer vara jättenågra barnmorskor i tjänst ända fram till 21/1.... dagen innan mitt bf, skitkul!

Så ingen koll blev de...då sa hon, "vill du ha en tid på torsdag?" NEJ! sa jag "jag vill ha som senast en tid på onsdag" mmmhmmmm hördes de i telefonen, "då måste du få en av våra akuttider! NEJ MEN GRATTIS!!!!

Så nu får vi se hur de går i ett par dagar, måste ju få sova inatt annars kreverar jag! jag proppar mig full med alvedon på kvällen, pallar upp mig med kuddar och försöker sova.

Iaf så åkte jag till Elin senare på dagen, behövde göra och tänka på annat. Så vi fick ltie magbidler fotade iaf även om jag itne riktigt är lika entusiastisk längre....

Vecka 38









Fina kort iaf :-)

I natt så drömde jag att jag kollapsade ute på gården här hemma, vaknade efter en vecka, då hade de gjort kejsarsnitt på mig, jag fic kse ett foto på min dotter som låg i uppsala å jag låg här i bollnäs på intensiven tydligen, jag hade iaf fått en dotter som vägde 6,4kg!!! men var bara 50cm lång så hon var stor som en boll å med massor av hår :-)


kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...