2009-02-02

5 Dagar

Idag (imorse) blev Edit 5 dagar gammal :-) så liten å go, har läkar koll inbokad till imorgon (onsdag), det blir kanske vårat första äventyr tillsammans bara för mig och Edit, spännande :-p

Imorgon på eftermiddagen kommer farmor över å är lite med Edit så jag å tildan kan åka och handla, det är ju viktigt att det inte bara är Matilda man fixar en barnvakt åt utan att man varvar vilket av barna man har med sig :-) och nu när jag återgått till min gamla trogna vän pumpen ;-) så kan ju vem som hellst ge Edit mat. Ska se till att ha några små nappflaskor uppradade åt farmor :-p

iaf, så var det underbart väder ute både idag och igår, men lite för kallt för att jag skulle vilja dra med mig Edit ut på promenad, det var -18 igår men kanske några grader varmare idag å de kändes bara onödigt att bege oss ut så vi stannade hemma å fotade i det fina solljuset istället:










På fotona är hon alltså 4 dagar gammal min lilla skrutta, vi har fått en otroligt bra start tycker jag, koncentrerar oss mest på äta, bajsa, sova rutinen men så ska det ju vara :-D å helt underbart är det, jag vill inte att hon ska växa, kan hon inte få vara nyfödd i ett par månader iaf? Lukten, mjukheten, ljuden och så de där händerna som flaxar runt kring munnen och som är så svåra att styra över.


Snart ska jag få ut å röra på mig lite, ska bli skönt att se nått annat än husets insida även om jag njuter av all tid jag får tillsammans med Edit så ska de bli härligt att få åka ivag bara jag å Tildan för en timme, handla ltie, tror tildan ville ha russin så de ska vi nog lyxa till det med åxå :-D


kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...