2009-02-22

Böckerna

Har ju inte ens tänkt på att det är nått speciellt med att vi läser sagor för våra små snuppor det har ju vi gjort för matilda vid läggningen hur länge som hellst. Hon har ett gäng böcker som hon fått eller som vi köpt men dessa är inte alls de hon vill höra, utan de böcker vi läser är sånna "Kalle Anka böcker" från när jag var ltien åfredrik var liten, vi har fått en hel låda full med sånna böcker från mamma och hos fredriks föräldrar finns det åxå drösvis. Det är alla olika disney-historier man kan tänak sig.

just nu är favoriten "Fabror joakim med gungstolen" egentligen så handlar den nästan inte alls om farbror joakim men han är med i den, det handlar om när knattarna köpte en gungstol i julklapp till farmor anka :-)

Andra favoriter har varit "Bernard och Bianca", "Nalle puh leker puh-pinnar", "micke och molle - blir vänner" och "micke och Molle - mickes ungar"



Just nu fick jag en stund för mig själv, vi har precis varit och hämtat matilda hos hennes morfar, påvägen hem somnade hon i bilen så nu sover hon och edit lassade jag över i vagnen så hon står på altanen och sover :-) Har även satt i nya batterier i våran bamla babyvakt så nu harjag den i vagnen med Edit så jag hör henne så slipper jag springa hela tiden och kolla utan det räcker å gå å kolla ibland.

Festen igår blev jättelyckad, vi hade jätteroligt trots att jag var nykter och det skulle leka lekar, något som annars endast bör göras efter X antal alkoholhaltiga drycker. Men det gick bra för vårat lag, vi vann första och sista deltävlignen men kom sist i den andra. Men det var abra tre deltävlingar så vi vann nog, jag åkte hem innan de korade vinanrna så ajg vet inte säkert. Kul var det iaf.

Annika som fyllde år hälldes i lite fina drycker när hon itne kunde svara på frågor om sig själv :-D och sen försvann hon ofta för att SMSa lite ;-) men när vi såg till henne så verkade hon tycka det var en lyckad fest iaf :-D


Nu ska jag ladda in ett par LO:s på den andra datorn innan nån av skruttorna vaknar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...