2009-02-11

BVC - Edit 2 veckor

Ja idag var det dags för det allra första BVC besöket med Edit, jag har längtat efter att komma igång med dessa besök då jag älskar att få prata av mig med bvc-sköterskan. Idag fick mamma följa med åxå. Vi pratade en massa om hur det går och tyvärr så har ju Edit lite problem med magen, speciellt på natten, vilket resulterade i att jag somnade kl 04 imorse efter 4 timmar med magknip för lillskruttan :-(

Vi har nu köpt minifom-droppar för å se om det hjälper, men jag tror att hon även behöver äta sakta, för när vi gav ur den lilla nappflaskan så var det inte några problem men när jag gick över till "mams ultivent" så äter hon mycket snabbare men får ont. Så vi har gått tillbaka till den lilla nu men det innebär att man kan få sitta lääänge med henne men bättre de än ha ont i lilmagen.

Här är det dags för vägning, mätning och övriga koller:


Edit 2 veckor imorgonVikt: 3928gr (f:3724)
Längd: 52cm (f. 51cm)
Huvudomf: 36,5cm (f: 35cm)

Förra onsdagen vägde hon 3800gr så hon har gått upp men inte nån jättestegring. Allt såg bra ut, hon har precis som tildan hade s.k. häxmjölk, att brösten är lite svullna från mammans hormoner eller hur de nu är. Men tildans var jättesvullna, edits är bara litelite.


Å när vi var där så satt mamma å höll i edit och pratade med henne å BVC-sköterskan satt å kollade på henne åxå å vi pratade en massa då LOG edit ett rikigt goseleende, det allra första leendet, och bvc.sköterskan blev helt lyrisk, hon fick vara med om hennes allra första leende, man såg hur hela Edit log, med ögon och allt å hade bara ögon för mamma som pratade och log mot henne :-D hur söt som hellst :-D

Så idag var en stor dag för lilla kullerbyttan, hon har snart funnits i våra liv i 2 veckor och hon är så otroligt underbar, hon har jättestora ögon som tittarp å oss mer och mer om dagarna. Hon har rejäla röstresurser när hon väl blir arg men hon är oftast hur go å glad som hellst, man kan sätta ner henne lite överallt hon behöver inte bli buren eller hållen konstant. Hon var vaken å låg här på golvet idag i över en timme åt tittade på oss å sparkade med benen och var helnöjd, inte ett pip från henne. så det är bara en där stunden på natten som vi vill få ordning på :-D så blir vi alla gladare :-.D

Storöga


imorgon kväll blir det scrapträff här hemma :-D ska bli kul å få träffa brudarna lite, får se hur mycket scrappat de blir men har en känsla av att jag kommer få hjälp att hålla edit å så när alla brudarna är här :-D det är nog inga problem att hitta nån som är frivillig en stund.


nu måsrte jag jobba. Har mängder av pappersarbete som blivit släpande....itne får man vara de minsta mammaledig ;-) jodå lite men jag är itneföräldraledig "på pappret" än.


kramkram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...