2009-02-05

Edit 1 vecka "gammal"

Ja idag är Edit en vecka, en vecka låter kort tid med tanke på hur självklar hon är för mig men samtidigt så känns det så nyss som jag var på bb å på förlossningen :-)

Dagen till ära så är Pappa Fredrik pappaledig, å kommer vara de ett tag framöver åtminstonde på "deltid" svårt å vara heltidsledig som egen företagare :-p även jag har jobbat lite både i tisdags och idag.

Efter en natt av väldigt lite sömn så åt vi frukost hela familjen för att sen bege oss ut på Edits allra första promenad i vagnen, Fredrik drog tildan på boben och jag gick med vagnen men när vi gick förbi farmors hus så ville inte tildan följa med längre utan gå in till farmor istället. Vi fortsatte en sväng men i sakta tempo, måste ju tänka på att jag ändå måste läka, kan ju itne ge mig ut på nå strapatser å dra på mig nå problem med livmodern eller nått annat.

Var tvungen å svepa ett glas vatten när vi gick förbi hos Carina å sen ett till när vi kom tillbaka, de krävs vätskereserver när man är mjölkko vet ni ;-) Vid 12 var vi tillbaka hos farmor och Edit fick äta å tidlan fick även hon lite lunch. Sen var tildan sååååå trött efter att ha hållt mig vaken hela natten ;-) ja för ni trodde väl inte det var edit som höll mig vaken? Jo de var hon åxå men hon hade bra hjälp av sin syster kan jag lova, två barn som väkte mig med lagoma mellanrum (inte samtidigt) iaf så ville tidlan sooova så hon la sig hos farmor åxå å vi gick hem. Nu står Edit ute på altanen å sover :-) skönt å sova ltie ute, det är bara 1 minus ute och alldeles lugnt å fint så det passade perfekt.

Så 1 veckas dagen bjöd både på första vagnspromenaden, första utesovningen OCH hon har även tappat sin navel idag :-D det är ju sååå åskönt när de gör det, så slipper man dona med den där skrutten hela tiden :-) Var även premiär för farfar att få testa att MATA Edit :-)

Fredriks Triss :-)


Å så ett kort på kullerbyttan i vagnen:



Tildan är så rolig nu med alla små konstateranden och frågor. Hon har ju pratat jättemycket om att nu har bebisen kommit ut från din mage mamma, då orkar du lyfta mig igen ;-) å så lyfte jag på tröjan å sa ja kolla vilken platt mage jag har nu, så blev hon helt förskräckt, "NEJ MEN din mage är lite trasig!" ja hur ser magen ut efter en graviditet, den är knölig av hud å bristningar :-) så den såg nog lite trasig ut i hennes ögon, gosan.


////H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...