2009-02-01

♥ underbart ♥

är så lycklig idag, är så lycklig över att få må så här bra!
Har bara en hand att skriva med så de blir lite stavfel å kanske inte så mycket skrivet.

I natt rann mjölken till, och de är ju inte det behagligaste man kan vara med om, amningen kan jag gå in närmare på en annan gång när jag kan skriva mera. Iaf så gör kroppen ont, det är mycket hormoner idag som de blir efter en förlossning, jag fick inte sova något inatt i stort sett men jag är SÅ LYCKLIG!!!!

Jag är frisk, mina döttrar är friska och glada, Edit äter å mår bra, Matilda är sååååå förtjust i sin lilla syster, sin bebis, sin kullerbytta :-) Om än lite trotsig mot mig, men det är nog mest för att jag var borta ett par dagar för hela Edit grejen tycker jag vi verkligen hanterar bra, vi låter Matilda vara med på allt å hon har fått hålla å hjälpa till med å hämta saker och hjälpa till med blöjbyte m.m. m.m.

Idag ringde de från BB-mottagningen i Gävle eftersom vi åkte hem innan Edit hunnit bli 72 timmar så ringer de upp för en uppföljning för å se så vi mår bra, superbra! Måste ge en stor bukett med rosor till ALLA barnmorskorna som jag stötte på nere i Gävle! De hade alla läst på nogrant i min journal, de lyssnade, de stöttade och de dömde mig inte för någonting! Eftersom jag mådde dåligt efter jag fick tildan så hade de sett till att jag fick ett eget rum med en säng åt fredrik :-)


Kanske inte världens bästa bild, blixt å smutsig dotter m.m. men sån underbar bild :-) mina småbrudar, första mötet mellan de två, på bb i vårat rum. Å ja de har gett Edit en napp för hon är den snuttigaste bebisen i manna minne så tom bb-personalen gick iväg å hämtade en napp på barnavdelningen å de brukar ju inte lovorda nappar så hemskt på bb ;-)


Ser ni tröjan tildan har, det är iaf Pippi på den, en exakt likadan body med byxa till fick Edit av sin farmor å farfar när vi kom hem :-) så nu kan de matcha varandra :-) å Tildan fick två nya pippi-tröjor hon med, älskar de pippikläderna å de gör tildan åxå, hon vill gärna ha den där tröjan om hon får välja å nu fick hon en LILA pippi-tröja så den kommer väl gå runt runt :-D

En till bild från bb, här såg hon nästan lite ljus ut i håret, det är ju lite ljusare nu när hon fått bada ltie å de gått ett par dagar men det är nog även blixten som gör det lite ljusare för hon har brunt hår å även mörka ögonfransar och ögonbryn så hon borde bli ltie mörkare än tildan :-)



Nu ska vi börja bege oss mot sängen, Edit har nyss ätit klart å ligger nu å sover i sin pyamas i soffan bakom fredrik som sitter å skriver på laptopen :-)


Har ltie foton i kameran på Edits första möte med farmor, mormor å morfar, inga kort på Edit med farfar å hedersfarfar än men de har åxå fåt "syta" lite men då hade jag fullt upp så de blev dåligt fotat :-)


Kramkram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...