2009-02-28

Popcornbrudar

Helena skickade precis över ett par foton hon tagit på Matilda och Ellen. Det är så att Helenas särbo skickade med ett par påsar popcorn när Helena skulle hälsa på oss, allt för att göra sig populär hos brudarna såklart ;-) å det fungerade för nästa gång han kom å hälsade på så var det det första matilda frågade, vart pocornen var och så ville hon sitta bredvid honom ;-) han vet hur han ska göra för å bli populär...






Foton: Helena S
Jag sitter just nu uppe hos jan å carina, jag gick hit med vagnen och Matilda var superduktig å gick hela vägen själv, även över åkern där det var väldigt pulsigt med snö. Men Nu sitter vi här å har tagit en lunchpaus innan vi ska gå hemmåt igen. Matilda äter blodpudding å jag bloggar på Tompfas dator (tror jag det är, tog den som stod framme :-p


*peppar peppar* måste säga att tildans trotts-period har blivit mycket bättre senaste veckan, hon är mycket gosgare åxå, pussig å kramig MEN hon har ju energi för fem och pratar konstant....å då menar jag konstant, hon håller på ådriver sin pappa till vansinne :-D han bad henne igår att vara tyst bara ett par sekunder, "Snälla matilda kan du varatyst bara en liiiiten stund" då var hon tyst i ca en sekund sen började hon igen "meeen jag VILL prata, jag tycker om att prata, jag viiiill prata pappa, får jag prata pappar??, ska vi åka skoter nu, ska ester åka skoter, ag vill åka skoter, vad göör du pappa? får jag prata pappa? jag viiil prata pappa, meen paaaappaaa.." hon tar inteens luft :-D å nrä de är ute å åker skoer så när han saktar in så hör han att hon sitter å babblar konstant även då fasten ingen hör henne :-D å är hon på sitt rum å leker å man lyssnar ltie i trappen så hör man att hon pratar hela tiden även då även fast hon är helt ensam :-D

Något mer som blivit myyyyyycket bättre med Matilda just nu är att hon ÄTER, ja hon äter tom riktigt BRA! Efter nästan tre år av tjatande å gnatande så äter hon nästan självmant :-D Hur skönt som hellst, å hon vågar prova nya rätter å kan äta det VI äter så det inte blir blodpudding å makaroner på ett rullande schema längre.


å nu ska bilderna synas hoppas jag////H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...