2008-11-15

Bajslukt och gardiner


Lördag igen och mera uträttat här hemma :-) vi försöker ligga i medan vi har ångan uppe och orken finns kvar :-) Denna helgen stod lite allt möjligt på listan som vi tänkt göra så förmiddagen idag tog jag, fredrik å Tildan bilen å åkte runt å inhandlade allt som vi behövde, det var fog, vattenlås, gardinstång, tätningslist, kött och lite annat :-)

Vi passade även på att ta en förmiddagsfika nere på stan och självklart så valde Matilda en Dammsugare :-D hennes favorit fikabröd. Det var Café symfoni som besöktes och där träffade vi på evelina med anhang åxå :-D sen frågade tildan konstant "vart är Liiiina, vad gör Liiiina, får ajg se Liiiina?" trots att hon knappt vågade säga hej när de sågs :-)

chokladmunnen ♥



Efter fikat bar det av hemmåt, å efter en stund så var de lunch å sovning för Tildan, å medans hon sov så passade fredrik på å slipa och lacka tröskeln vid altandörren nere å då höll jag mig uppe för de var inte de bästa av ämnen i den lacken så då bytte jag gardinstång från en sån ful vit böjd sak till en svart med krusidulliga knoppar uppe i sovrummet :-)

Jag har även tagit ner de gamla gardinerna och hängt upp de nya panel-julgardinerna där nu när jag ändå bytte gardinstång så passade jag på att stryka, hänga å nåla upp de nya så de bara är å sy dem imorgon :-) eller nån annan dag ;-) så då har ajg tjuvstartat å fått upp julgardiner i ett fönster men har tänkt ta ett rum i taget nu snart för jag kommer inte orka julstäda å pynta hela huset på engång iår känner jag :-p blev andfådd nog av å skruva upp den nya gardinstången ;-)

Såhär ser gardinstången och de nya gardinerna ut :-) ni får inte se hela fotot för då avsöljas en pysslig sak som jag skapar åt scraputmaningen ;-)


Sen har Fredrik även hunnit med å byta ut alla rören under handfatet inne på toa nere, det fattades en tätning mellan röret och golvet sen länge som på senaste tiden börjat göra så det luktat illa :-( så då bytte vi ut från handfatet ner till golvet i ett svep istället, så nu rä de fräsht å fint där under och jag kan lova att de kom ut diverse härliga grejer när han plockade bort de gamla :-D typ nån liter svart geggamoja som luktade bajs :-o bläää så de var bra att få lite nytt där.


Å nu är Matilda å handalr med sin farmor å farfar å fredrik duschar :-D (förståligt va?) och jag bloggar om våran dag, å såhär såg himlen ut för en stund sedan:



:-) å imorgon har jag kurs å fredrik ska mäta å kapa till å måla dörr å fönsterfoder :-) å så ska han skruva dit en list mellan vardagsrumsgolvet och altantröskeln, en i lite guldmetall typ :-)


Men den lilla byrån står fortfarande omålad :-/ måste måste måste måla den!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...